کد خبر: ۷۹۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۱
برای مشارکت در انتخابات استانی صورت گرفت؛

درخواست آیت‌الله سیستانی از مردم عراق

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله علی سیستانی عالی‌ترین مقام مذهبی شیعیان عراق روز چهارشنبه از مردم این کشور خواست تا برای مشارکت در انتخابات سرنوشت ساز شوراهای استانی در فهرست‌های انتخاباتی ثبت نام کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، یک منبع آگاه در دفتر آیت الله سیستانی اعلام کرد مرجع تقلید شیعیان عراق از مردم این کشور خواست تا در فهرست‌های انتخاباتی ثبت‌نام کنند زیرا این فهرست‌ها از نگاه سازمان ملل اسناد مهمی است.

این منبع در شهر مقدس نجف در صدو شصت کیلومتری جنوب بغداد اعلام کرد به کمک این اسناد ما می توانیم مطابقت روند انتخاباتی را با مقررات بین المللی بررسی کنیم.

بنابر اعلام سازمان ملل متحد حدود یک میلیون و هشتصد هزار واجد شرایط جدید شرکت در رای گیری، امسال در عراق و عمدتا در مناطق سنی نشین صلاح الدین ،‌نینوا ،‌الانبار و استان شیعه نشین مثنی ثبت نام کرده‌اند.

آیت الله سیستانی درخواست خود را در آستانه پایان کار نام نویسی از واجدان شرایط رای‌گیری برای انتخابات شورای استانی مطرح کرد.

سال دوهزارو پنج دو انتخابات پارلمانی و استانی به طور گسترده با تحریم سنی‌های عراق مواجه شد. سنی‌ها یا زحمت ثبت‌نام در این دو انتخابات را به خود نداده بودند و یا در برابر فشارهای گروه‌های افراطی که به آن‌ها هشدار داده بودند تا در خانه‌های خود باقی بمانند تسلیم شده‌ بودند.

انتخابات استانی که برای ثبات عراق سرنوشت ساز توصیف شده است در ابتدا برای اول اکتبر پیش‌بینی شده‌ بود اما به سبب تاخیر نمایندگان در تصویب قانون انتخاباتی، این انتخابات احتمالاً تا پیش از پایان سال و حتی سال دوهزار ونه برگزار نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین