قوانین سختگیرانه حوزه فناوری اطلاعات این کشور آسیایی باعث شده که پلتفرمهای دیجیتال بزرگ مجبور باشند هر ماه گزارشهای مربوط به میزان انطباق با این قوانین را منتشر کنند.
به گزارش رویترز، در پیشنویس قوانینی که در ماه ژوئن منتشر شد پیشنهاد تشکیل یک هیئت برای رسیدگی به درخواستهای تجدیدنظر کاربران مطرح شد که بر اساس آن پلتفرمهای مهم پیامرسانی باید شناسایی اولین منبع اطلاعات را در صورت صدور دستور دادگاهها ممکن کنند.
از مجموع حسابهای مسدود شده، ۱.۴۲ میلیون حساب قبل از ارسال هرگونه گزارشی از سوی کاربران، مسدود شدهاند. واتساپ تأیید کرده که چندین حساب بر اساس شکایات دریافت شده از طریق مجرای انتقال شکایات این شرکت و ابزار و منابعی که برای شناسایی چنین تخلفاتی مورد استفاده است، مسدود شدهاند.
در ماه جولای، واتساپ در مجموع ۵۷۴ گزارش شکایت در هند دریافت کرد.
این پلتفرم پیامرسان که قبلاً به دلیل انتشار اخبار جعلی و سخنان نفرتانگیز در هند و همچنین سایر نقاط جهان مورد انتقاد قرار گرفته بود، در ماه ژوئن ۲.۲۱ میلیون حساب کاربری را در این کشور حذف کرده بود.