کد خبر: ۷۹۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
مشاهد حسین سعید، مدعی شد:

زرداری بیمار روانی است و باید کناره‌گیری کند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین‌الملل: یک رقیب انتخاباتی «آصف علی زرداری» مدعی شد وی به دلیل عدم بهره‌مندی از سلامت روانی باید از نامزدی ریاست جمهوری انصراف دهد.

«مشاهد حسین سعید»، کاندیدای ریاست جمهوری پاکستان و از نیروهای حامی مشرف که دارای سابقه وزارت نیز هست، اظهار داشت: «آصف علی زرداری به دلیل عدم برخورداری از سلامت روانی باید از عرصه انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری نماید». 

زرداری که همسر «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید و مقتول پاکستان است از سوی حزب وابسته به همسرش، حزب مردم (PPP) برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است. 

این در حالی است که ناظران بر این باورند که زرداری باید بتواند به حزب مردم این اطمینان را بدهد که در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد و جانشین «پرویز مشرف» رییس جمهور مستعفی خواهد گشت. 

نگرانی‌ها پیرامون سلامتی آقای زرداری پس از آن قوت گرفت که روزنامه بریتانیایی «فایننشل تایمز» در گزارشی که طی هفته جاری منتشر ساخت خبر از بیماری روانی زرداری، که بیش از 11 سال را در زندان به دلیل اتهامات فساد مالی گذرانده است، داد. اتهاماتی که البته هرگز ثابت نشدند. 

حزب بوتو نیز در این رابطه اعلام موضع کرد. حزب مردم ضمن رد کردن گزارش انتشار یافته در تایمزمالی، اظهار داشت: «زرداری مدت زمان 11 سال را در زندان گذرانیده و در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته است. پس طبیعی است که در این مدت تحت فشار و استرس روانی قرار بگیرد. بر همین اساس آقای زرداری دچار ناراحتی قلبی شده است اما هرگز وی دچار بیماری روانی نبوده است». 

با این‌همه مشاهد حسین سعید مدعی است که گزارش منتشر شده در تایمز مالی پرسشهایی را طرح می‌کند که زرداری و حزب مردم باید به آنها پاسخ دهد و از همین رو او باید از حضور در انتخابات انصراف دهد. 

تنها گزینه 

با اینهمه حزب مردم ضمن رد اینگونه ابهامات همچنان از نامزدی آصف علی زرداری برای انتخابات ریاست جمهوری در 6 سپتامبر حمایت می‌کند. 

خانم «فرحناز اسپهانی» سخنگوی حزب مردم ضمن رد برخی شایعات در روزنامه‌های مخالف حزب مردم مبنی بر پیشنهاد انصراف از کاندیداتوری از سوی آقای زرداری و ادامه اداره حزب مردم توسط وی از سوی برخی افراد درون حزب مردم، دراین باره گفت: « آقای زرداری نامزد یگانه و متفق‌القول حزب مردم است». 

این در حالی است که عدم ثبات سیاسی، خشونتهای گروه‌های شبه نظامی و پریشانی اقتصادی دست به دست هم داده و اعتماد سرمایه‌گذاری را در پاکستان از بین برده است. 

بازار بورس پاکستان که برای 6 سال پی‌در‌پی تا سال 2007 رشد کرده و یکی از بهترین بازارهای سرمایه در آسیا به شمار می‌رفت، امسال افت 36 درصدی را شاهد است. در همین‌حال روپیه نیز یک چهارم ارزش خود را از دست داده است. 

ناظران بر این باورند که با برگزاری انتخابات و انتخاب رییس جمهور، ثبات سیاسی به این کشور بازگشته و دورنمای روشنی را برای پاکستان شاهد خواهیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین