کد خبر: ۷۹۱۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
ژنرال آمریکایی:

زلنسکی همین الان مذاکرات با روسیه را آغاز کند

یک ژنرال آمریکایی با هشدار درباره احتمال کاهش کمک‌های نظامی به اوکراین گفت که رئیس جمهور این کشور بهتر است که همین الان و نه بعدا، مذاکرات با روسیه را آغاز کند.
زلنسکی همین الان مذاکرات با روسیه را آغاز کند
آفتاب‌‌نیوز :

«مارک کیمیت» معاون سابق فرماندهی ارتش آمریکا گفت با توجه به احتمال کاهش کمک‌های نظامی، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بهتر است که همین الان و نه بعدا، مذاکرات با روسیه را آغاز کند.

این ژنرال آمریکایی که با «وال استریت ژورنال» مصاحبه می‌کرد گفت: «در 19 آگوست گذشته، آمریکا با ارائه 775 میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین موافقت کرد که این کمک نظامی شامل موشک‌های جاولین و مهمات مورد نیاز سامانه هیمارس و موشک‌های تاو و توپ 105 میلیمتری هاوترز بوده است».

سامانه‌ها و تسلیحاتی که اخیرا به اوکراین داده شده، قدیمی بوده و نشان از آن دارد که میانگین استفاده از تسلیحات در میدان نبرد از حجم تولید آن فراتر رفته است و بر این اساس،‌ ناتو باید چاره‌ای برای کاهش تعداد سامانه‌های پیشرفته خود بکند.

این مقام نظامی آمریکایی هشدار داد که شرایط کنونی باعث وارد شدن فشار زیاد به کشورهای حامی اوکراین و ادامه تورم و کاهش حمایت مردم از دولت‌هایشان خواهد شد.

کیمیت تاکید کرد: «زلنسکی باید درک کند که کاهش حمایت‌های تسلیحاتی تاثیر فاجعه‌باری بر ارتش وی خواهد گذاشت که این موضوع نه تنها در میدان نبرد عیان خواهد بود بلکه نشانه‌هایی را نیز به ملت اوکراین درباره کاهش حمایت‌های خارجی ارسال خواهد کرد».

وی گفت: «آغاز روند راه‌حل دیپلماتیک دردسرساز بوده و چه بسا حاکی از شکست باشد اما شانس کمی برای خروج از باتلاق کنونی وجود داشته و بهتر است که مذاکرات را هم اکنون و نه بعدا آغاز کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین