کد خبر: ۷۹۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۱
عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت:

استهلال ماه مبارک رمضان در سراسر کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: «100 گروه فردا بعدازظهر پیش از غروب خورشید، استهلال ماه مبارک رمضان را در سراسر کشور آغاز می‌کنند». 

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، حجت الاسلام علیرضا موحدنژاد رئیس مرکز تقویم دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: «100 گروه متشکل از متخصص و افراد با تجربه، هلال ماه را در استانهای مختلف کشور رصد خواهند کرد». 

وی یادآور شد: «چون دیده شدن این هلال بعد از غروب منتفی یا بسیار ضعیف است‌، عملیات استهلال از سوی گروه‌های مختلف بعدازظهر فردا یکشنبه 10 شهریور ماه آغاز می‌شود».

موحدنژاد با اشاره به اینکه پس از غروب آفتاب، ارتفاع ماه بسیار اندک و نزدیک به سطح افق قرار بوده و در نتیجه قابل رؤیت نیست، گفت: «بر همین اساس فعالیت برای استهلال پیش از غروب خورشید آغاز می شود».

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در عین حال تصریح کرد: «امکان رؤیت هلال ماه رمضان روز یکشنبه بسیار ضعیف است».

براساس پیش‌بینی‌های موحد نژاد، اول ماه مبارک رمضان به احتمال قوی سه شنبه خواهد بود‌.
هر سال برای رفع هرگونه شبهه و نگرانی، گروههایی متشکل از متخصصین به منظور رؤیت هلال ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف کشور فعال می شوند تا امکان خطا و اشتباه به صفر برسد . ارتقاعات توچال و رصدخانه حضرت عبدالعظیم از جمله مناطق تهران هستند که گروههای استهلال در آنها مستقر می‌شوند‌. اطلاعات به دست آمده از سوی گروههای مختلف به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می‌رسد تا با بهره‌گیری از این اطلاعات دقیق و جامع، امکان اعلام دقیق فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین