محمد رحمانیان، کارگردانی که تجربه ساخت تله تئاترهایی، چون «بازرس» نوشته نیکلا گوگول (سال ۸۱)، «ناهار» نوشته سامرست موام (۷۸)، «همه پسران من» آرتور میلر (۱۳۷۷) و «خانههای اجارهای» نوشته برنارد شاو (۱۳۷۵) را برای تلویزیون دارد، در گفتوگویی با انتقاد از حذف ساختار تله تئاتر در تلویزیون، بیان کرد: تلاشهایی که به شکل فردی توسط یک تهیهکننده و بدون انسجام در جهت تولید تلهتئاتر انجام میشود، اسمش کار نیست.
او یادآور شد: ساخت تلهتئاتر از سال ۸۸ حذف شد و گروههای فیلم و سریال که مسئول تهیه و تولید تلهتئاتر بودند اعلام کردند که از نظر اقتصادی و تعداد مخاطب دچار مشکلاتی هستند؛ در صورتی که این افراد تفاوتی بین بیننده و مخاطب را درک نمیکردند. به تدریج نیز با توجه به فضای صدا و سیما تعدادی از تهیهکنندههایی که در این حوزه مشغول به کار بودند، کنار گذاشته شدند. دوستان تازهای که آمدند هم رغبتی به تلهتئاتر نداشتند. همه این موارد دست به دست هم داد تا این ساختار از تلویزیون حذف شود.
رحمانیان در ارتباط با آسیبی که حذف شدن تلهتئاتر به تلویزیون وارد میکند، تصریح کرد: تلویزیون دائما در حال آسیب زدن به خودش است. سالهاست که با حذف هنرمندان کاربلد و برنامههای پرمخاطب مثل «نود»، بیشتر از هر کسی به خودش آسیب میزند و به نظر میرسد برای مدیران فعلی تلویزیون که از سال ۸۸ به بعد در این ساختار مشغول فعالیت هستند، موضوع مهمی نیست.