کد خبر: ۷۹۲۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
شهردار تهران درحاشیه مراسم افتتاح اتوبوس‌های تندرو تاکید کرد:

ضرورت تجدید‌نظر در قیمت‌ بلیت اتوبوس‌ها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران گفت: «هم اكنون 92 درصد از مردم بلیت خود را به هنگام ورود ارائه می‌دهند و یا كارت می‌زنند. یك بحث در شورای شهر داشتیم كه طبق آن در قیمت بلیت اتوبوس‌ها حتماً باید تجدید نظر شود». 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، دکتر محمدباقر قالیباف‌، امروز در حاشیه مراسم افتتاح 70 دستگاه اتوبوس تندرو در خط یك اتوبوسرانی، در جمع خبرنگاران درباره تغییر قیمت بلیت اتوبوس‌ها گفت: «ایستگاه‌ها از طریق دوربین‌های مدار بسته كنترل می‌شوند. هم اكنون 92 درصد از مردم بلیت خود را به هنگام ورود ارائه می‌دهند و یا كارت می‌زنند. یك بحث در شورای شهر داشتیم كه طبق آن در قیمت بلیت اتوبوس‌ها حتماً باید تجدید نظر شود مخصوصا با توجه به این كه به دنبال الكترونیكی كردن بلیت‌ها و جمع آوری بلیت‌های كاغذی هستیم».

وی با انتقاد از عملكرد ستاد تبصره 13 گفت: «با قاطعیت می‌گویم كه ستاد تبصره 13می‌توانست باعث بهبود كیفیت سیستم حمل‌ونقل شهری شود، اما در پروژه اتوبوس‌های تندرو، از محل تبصره 13 نه تنها یك ریال به این بخش اختصاص داده نشد بلكه بروكراسی اداری نیز گریبانگیر اجرای این پروژه بود». 

وی تاكید كرد: «ما مكلفیم و این وظیفه به دوش ماست كه كیفیت زندگی مردم را بالا ببریم چرا كه مردم لایق برخورداری از زندگی بهتر هستند».
 
قالیباف تصریح كرد: «طرح تبصره 13پیشنهاد خوبی از سوی دولت بود و اقدام مجلس برای تصویب آن نیز قابل تقدیر، اما ای كاش امروز دولتمردان و مجلس گزارشی از عملكرد اجرای تبصره 13 ارایه می‌كردند». 

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینكه تكنولوژی اتوبوس‌های تندرو دو كابین، تكنولوژی سال 2008 كشور آلمان است، گفت: «با ورود اتوبوس‌های جدید نه تنها در سیستم حمل‌و‌نقل شهری تحول ایجاد می‌شود بلكه با توجه به روز بودن تكنولوژی این اتوبوس‌ها، مدیریت شهری تهران زمینه ساز تحول در بخش صنعت شده است». 

شهردار تهران با اشاره به دو ماه تاخیر در افتتاح حركت این اتوبوس‌ها گفت: «ما قول داده بودیم كه خردادماه این سیستم را وارد خط كنیم اما الان در شهریور ماه موفق به انجام این كار شده‌ایم،‌ البته این دو ماه قابل قبول است، اما اگر مجلس و دولتمردان در اجرای این طرح همكاری بیشتری می‌كردند این كار سرعت بیشتری می‌گرفت». 

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینكه امروز 30 درصد اعتبارات شهرداری در حوزه ترافیك متمركز است، گفت: «نقدینگی كه امروز در مترو هزینه می‌شود حتی در دولت سازندگی كه خود متولی مترو بود، بی‌سابقه است و شهرداری تهران به تنهایی به اندازه همه دولت‌های قبلی در این بخش توان می‌گذارد». 

قالیباف در ادامه با اشاره به مذاكرات انجام شده با سفیر چین افزود: «سفیر چین قول داده است كه هیچ مانعی در ادامه راه وجود نداشته باشد و شركت‌های چینی طبق زمان‌بندی به تعهد خود عمل كنند». 

او ادامه داد: «با این حساب ما می‌توانیم سهمیه اتوبوسرانی را كه 25% كل حجم حمل و نقل شهر تهران است را افزایش دهیم».
 
قالیباف تاكید كرد: «شهرداری تهران با مدیریت صحیح، كاملاً‌ آگاهانه و مسلط در حال انجام خدمات به شهروندان تهرانی است».
 
شهردار تهران همچنین در جمع خبرنگاران، هزینه تمام شده هر اتوبوس تندرو دو كابین را 220 تا 230 میلیون تومان عنوان كرد و گفت: «همزمان با این اتوبوس‌ها، تكنولوژی ساخت آن‌ها نیز وارد كشور شده است و طبق توافقات انجام گرفته با شهاب خودرو قرار است كه از این پس اتوبوس‌های درون شهری طبق این تكنولوژی تولید شوند». 

قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این كه به نظر می‌رسد حضور نیافتن برخی از اعضای شورای شهر تهران (چمران و دانشجو رئیس و سخنگوی شورای شهر تهران) نشانه حمایت نكردن شورا از سیستم اتوبوس‌های تندرو و شهرداری است،گفت: «شورا از مجموعه سامانه تندرو حمایت بسیار خوبی داشته است و پرداخت صددرصدی هزینه خرید اتوبوس‌ها توسط شهرداری بر اساس مصوبه شورای شهر بوده است».
 
او با اشاره به این كه شورا حق دارد از شهرداری تهران سوال كند، گفت:‌ «حق شوراست كه سوال كند و ما هم پاسخ بدهیم، همچنین شورا و شهرداری بهترین روزها، ماه‌ها و سال‌های خود را سپری می‌كنند».
 
شهردار همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد نبودن نظارت بر عملكرد تاكسی‌های خصوصی گفت: «آیین نامه نحوه فعالیت آنها تهیه شده و در كمیسیون عمران شورای شهر در دست بررسی است».
 
مراسم بهره‌برداری از 70 دستگاه اتوبوس تندرو دو كابین، صبح امروز در سه راه آزمایش پایانه 2 اتوبوسرانی با حضور شهردار تهران، معاون حمل و نقل و ترافیك، مدیرعامل شركت واحد اتوبوسرانی تهران، حسن بیادی عضو شورای شهر تهران و سفیر چین و نمایندگانی از كشورهای آلمان و چین برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین