کد خبر: ۷۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
در گفتگوی تلفنی با گوردون براون مطرح شد:

مدودف بر پایبندی روسیه بر توافقنامه پیشنهادی سرکوزی تاکید کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «دیمیتری مدودف» رئیس جمهوری روسیه در گفتگوی تلفنی با «گوردن براون» نخست وزیر بریتانیا، بر پایبندی دولت متبوعش بر طرح صلح 6ماده ای پیشنهادی از سوی «نیکلا سرکوزی» تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رییس جمهوری روسیه همچنین در گفتگو با براون، دلایل و انگیزه های اقدام روسیه، در شناسایی استقلال دو استان جدایی طلب اوستای جنوبی و آبخازیا توضیح داد.

مدودف در این تماس تلفنی گفت: «با تجاوزی که «میخائیل ساکاشویلی» رییس جمهوری گرجستان آغاز کرد، شرایطی را که طی 17سال تلاش، برای حل و فصل مساله انجام شده بود به طور اساسی تغییر داد».
 
مدودف اعلام کرد: «تلاش های حکومت ساکاشویلی در نظامی کردن مجدد این منطقه و سخنان انتقام جویانه وی، مستلزم واکنشی فوری برای تامین امنیت و ادامه حیات ملت اوستیای جنوبی بود».
 
رئیس جمهوری روسیه همچنین در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت گفتگوی سازنده با اتحادیه اروپا و سایر سازمان های بین المللی تاکید کرد. 

گفتنی است روسیه همچنین در این تماس و در آستانه اجلاس دو روز آینده اتحادیه اروپا پیرامون مساله گرجستان، خواستار حضور ناظران صلحبان بین المللی بیشتری در این منطقه بحران زده شد.

مدودف همچنین از سران اروپایی خواست با قضاوتی منطقی و پرهیز از احساسات، تصمیمی منطقی پیرامون این مساله گرفته و از تحریم احتمالی مسکو احتراز ورزند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین