کد خبر: ۷۹۲۲۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

کابینه اسرائیل توافقنامه هوانوردی با ترکیه را تصویب کرد

کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه توافقنامه هوانوردی با ترکیه را تصویب کرد که نخستین توافق از سال ۱۹۵۱ محسوب می شود.
کابینه اسرائیل توافقنامه هوانوردی با ترکیه را تصویب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در صفحه خود در توئیتر نوشت: امروز در جلسه کابینه توافقنامه ایجاد خط هوایی میان ترکیه و اسرائیل را تصویب کردیم.

وی افزود: از این پس، هواپیماهای ایرلاین‌های اسرائیلی می توانند در فرودگاه استانبول و سایر شهرهای ترکیه فرود و از آنها پرواز کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: این توافق به سود مسافران اسرائیلی و ایرلاین‌ها ما خواهد بود. همچنان که یک اقدام راهبردی و مهم در ثبات و شکوفای منطقه خواهد بود.

وی مدعی شد: این توافق همچنین به صورت گسترده در توسعه روابط میان دو کشور نقش خواهد داشت.

وی گام بعدی برای توسعه روابط با ترکیه را تعیین سفیر دانست.

اعلام خبر توافق هوانوردی پس از آن منتشر می شود که ترکیه در راستای پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، یک فروند کشتی جنگی خود را وارد بندر حیفا کرد.

شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی موسوم به «کان» گزارش داد که یک کشتی جنگی متعلق به نیروی دریایی ترکیه روز شنبه در بندر حیفا پهلو گرفت.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه مردادماه گذشته با یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد و در جریان این مکالمه، دو طرف توافق کردند که روابط کامل دیپلماتیکشان را از سر بگیرند.

دفتر یائیر لاپید، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ۲۶ مردادماه اعلام کرد که این رژیم و ترکیه برای تبادل سفیر به توافق رسیدند.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره آمده است که این توافق طی گفت‌وگوی تلفنی میان لاپید و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه حاصل شده است.

ترکیه در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) و در اعتراض به کشتار فلسطینی‌ها در جریان تظاهرات «بازگشت» که از طرف ساکنین غزه برگزار شد، همه دیپلمات‌هایش را از فلسطین اشغالی فراخواند، اما اکنون دو طرف توافق کردند که بعد از چهار سال بار دیگر روابط خود را به عالی‌ترین سطح ارتقا دهند و سفیر مبادله کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین