کد خبر: ۷۹۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

هنگام پیاده روی اربعین باید چه نکات بهداشتی را رعایت کرد؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نکات بهداشتی که هنگان پیاده روی اربعین حسینی باید رعایت کرد را تشریح کرد.
هنگام پیاده روی اربعین باید چه نکات بهداشتی را رعایت کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر اکبری اظهار کرد: زائران قبل از شروع پیاده روی باید دوره واکسیناسیون کرونای خود را تکمیل کنند و از چند روز قبل از اربعین، پیاده روی منظمی داشته باشند.

وی گفت: زائران باید برای سلامتی زانوها از عصا در پیاده روی و از کوله پشتی مناسب استفاده کرده و از حمل بار اضافی و سنگین پرهیز کنند.

دکتر اکبری افزود: استفاده از کفش راحت و مخصوص پیاده روی و دو جوراب یا جوراب حوله ای از دیگر نکاتی است که طی این سفر باید به آن توجه شود.

به گفته وی زائران باید در فواصل زمانی منظم به خود استراحت دهند و از مواجه طولانی مدت با آفتاب خودداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: به هنگام پیاده روی برای در امان بودن از آفتاب و نور شدید از عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه زائران لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی به تن کنند، گفت: در طول پیاده روی مایعات کافی بنوشند، در اماکن شلوغ و پر تجمع، از ماسک استفاده کنند و در صورت ضرورت تماس با بیماران از ماسک استفاده کنند و دست خود را بشویند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را بپوشانند، تاکید کرد: وبا یک اسهال عفونی خطرناک است که از طریق آب، غذا و دست آلوده منتقل می شود بنابراین باید به طور منظم دست های خود را با آب و صابون بشویند و از آب سالم و فراوان، غذاهای پخته شده تازه و گرم، میوه پوست دار و شسته شده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی این سفر از خوردن هرگونه سالاد و سبزیجات، ماهی، لبنیات غیر پاستوریزه و غذاهای دارای سس و کشک، خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: اگر زائران با تب، سرفه، اسهال و استفراغ مواجه شدند؛ فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشند و برای پیشگیری از گزش عقرب قبل از پوشیدن کفش ها، داخل آن ها را بررسی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین