کد خبر: ۷۹۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹
"موضع‌ها نزدیک‌تر نشده بلکه فاصله گرفته‌اند"

بورل: از حصول توافق احیای برجام نسبت به قبل بدبین‌تر هستم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانسی خبری عنوان کرد که نسبت به گذشته، به حصول توافق در وین جهت احیای برجام کمتر امیدوار است.
بورل: از حصول توافق احیای برجام نسبت به قبل بدبین‌تر هستم
آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران به جای نزدیک شدن نظرات، درحال فاصله گرفتن آرا است.

وی تاکید کرد: موضع‌ها نزدیک‌تر نشده بلکه فاصله گرفته‌اند.

بورل عنوان کرد که این "بسیار مایه نگرانی" است چراکه توافق ممکن است به کل به خطر بیافتد.

به گزارش بلومبرگ، این مقام ارشد اروپایی در ادامه گفت که "درحال حاضر نسبت به حصول توافق در مقایسه با 28 ساعت پیش اطمینان کمتری وجود دارد".

آمریکا و ایران در مدت اخیر در حال بررسی پاسخ‌های یکدیگر نسبت به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای بوده‌اند که به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین، آخرین متن پیش‌نویس و آخرین پیشنهاد برای رسیدن به توافقی بر سر احیای توافق هسته‌ای است.

پایگاه خبری صدی البلد، اخیرا با استناد به اظهارات برخی منابع رسانه‌ای در گزارشی نوشته بود، مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ در مراحل نهایی خود است و رژیم صهیونیستی تلاش می کند که واشنگتن را قانع کند تا مواضع خود در پرونده توافق هسته‌ای را تشدید کند.

طبق این گزارش، این منابع می‌گویند، درحالی که واشنگتن و تهران درحال بررسی پیشنهادات اتحادیه اروپا و نقطه نظرات یکدیگر برای احیای برجام هستند، دولت رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می کند که بر موضع آمریکا در این پرونده تاثیر بگذارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین