کد خبر: ۷۹۲۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

هیل: آمریکا برای دادن سلاح‌های بیشتر به اوکراین بی‌پرواتر شده است

پایگاه اینترنتی "هیل" وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی نوشت: واشنگتن در اعطای تسلیحاتش به کی‌یف بی پرواتر عمل می‌کند.
هیل: آمریکا برای دادن سلاح‌های بیشتر به اوکراین بی‌پرواتر شده است
آفتاب‌‌نیوز :

پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی نوشت، پیش از این، مقامات روسیه هشدار داده بودند که کاروان‌های تسلیحاتی غربی را به ویژه زمانی که به خاک اوکراین برسند به عنوان اهداف نظامی مشروع در نظر خواهند گرفت. با این حال، تاکنون چنین کاروان‌هایی مورد حمله قرار نگرفته‌اند، اگرچه ارتش روسیه گزارش داده که در چند موقعیت به تأسیسات نظامی اوکراین که محل نگهداری تجهیزات نظامی غربی بوده‌اند حمله کرده است.

از این رو ظاهرا دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نگرانی‌های سابقش برای ارسال تسلیحات به اوکراین را کنار گذاشته و واشنگتن اکنون معتقد است که می‌تواند تسلیحات بیشتری به کی یف بدهد.

این رسانه نوشت که آمریکا ماه‌ها پس از آغاز جنگ در اوکراین، نسبت به برآورده کردن خواسته‌های کی یف به ویژه برای دریافت سلاح های سنگین مانند تانکها یا جنگنده‌ها تردید داشته و مقامات آمریکایی در ابتدا باور نداشتند اوکراین بتواند از یک چنین کمکهای نظامی استفاده کند. واشنگتن همچنین این نگرانی را داشته که کمک‌های نظامی گسترده به اوکراین باعث تشدید خطرناک تنش در روابطش با مسکو شود.

مایکل اوهانلون یک تحلیلگر نظامی انستیتوی بروکینگز مستقر در واشنگن گفت: ما در ابتدا کمی (برای کمک به اوکراین) مراقب بودیم. نمی‌دانستیم آیا پوتین درگیری را تشدید خواهد کرد یا خیر، و همچنین مطمئن نبودیم که آیا اوکراین می‌تواند از آنچه ما برایش میفرستیم استفاده کند یا خیر.

به گزارش هیل، آمریکا همچنین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای مدل Minuteman III خود را چندین بار در بهار به تعویق انداخت تا از ایجاد تنش جلوگیری کند و در ماه مارس نیز آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های مافوق صوت مدل HAWC خود را به مدت دو هفته بنا به دلیل مشابهی مخفی نگه داشت.

هیل به نقل از چند مقام سابق آمریکایی نوشت: اکنون ظاهرا این نگرش در حال تغییر است زیرا آمریکا معتقد است که به صورت مفروض روسیه در عملی ساختن تهدیدهای خود شکست خورده است.

اواخر ماه اوت، بایدن مجوز ارسال یک محموله تسلیحاتی به اوکراین به ارزش نزدیک به سه میلیارد دلار را صادر کرد. در اول سپتامبر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار کرد که قرار است بسته های تسلیحاتی بیشتری در آینده نزدیک (برای اوکراین) اعلام شود. بر اساس گزارش هیل، واشنگتن ممکن است مهمات توپخانه‌ای "اکسکالیبور" با قابلیت هدایت دقیق را به کی‌یف بفرستد. به گفته رسانه‌ها، این مهمات می‌توانند تا مسافت ۷۰ کیلومتر را طی کنند.

مسکو بارها هشدار داده که ارسال تسلیحات غربی به اوکراین تنها باعث طولانی شدن درگیری و بدتر شدن رنجهای انسانی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین