کد خبر: ۷۹۲۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

تاج رئیس شده؛ می‌خواهند از پشت به دراگان خنجر بزنند!

رسانه‌های کرواسی به بحث تغییر دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران و حضور کارلوس کی‌روش واکنش منفی نشان داده و حتی از این اتفاق به عنوان «خنجر زدن به اسکوچیچ از پشت» یاد کرده‌اند!
تاج رئیس شده؛ می‌خواهند از پشت به دراگان خنجر بزنند!
آفتاب‌‌نیوز :

بحث برکناری دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و بازگشت کارلوس کی‌روش به جای او روی نیمکت ایران با انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون به اوج خود رسیده است.

اسکوچیچ موفق شد تیم ملی ایران را از شرایط سختی که پس از دوران مارک ویلموتس ایجاد شده بود، نجات بدهد و این تیم را راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کند. چند ماه پیش کمیته فنی فدراسیون فوتبال رای به برکناری اسکوچیچ داد، اما در نهایت فدراسیون این رای را وتو کرد تا اسکوچیچ با جایگاهی متزلزل دوباره در راس کادر فنی ایران بنشیند.

این مربی کُروات برنامه‌های آماده سازی تیم ملی را پیش می‌برد و علاوه بر تماشای مسابقات لیگ، عملکرد لژیونر‌ها را در کشور‌های مختلف زیر نظر دارد. با این حال همچنان حضورش روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی قطعی نیست.

با حضور تاج و شدت گرفتن خبر بازگشت کی‌روش به ایران، رسانه‌های کرواسی هم واکنش منفی نسبت به این موضوع داشته‌اند و به حمایت از هموطن خود مشغول شده‌اند.

سایت tportal کرواسی در گزارش خود از تیتر «سرمربی کروات این همه خوشحالی برای ایرانی‌ها به ارمغان آورد و حالا می‌خواهند از پشت خنجر بزنند؟» استفاده کرد و نوشت: «به گزارش رسانه‌های ایران، تا پایان این هفته دراگان اسکوچیچ مربی کروات باید جای خود را به کارلوس کی‌روش پرتغالی روی نیمکت تیم فوتبال ایران بدهد. اسکوچیچ از فوریه ۲۰۲۰ با موفقیت هدایت ایران را برعهده داشت و با این تیم به طور قانع کننده‌ای به جام جهانی که از ۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر در قطر برگزار می‌شود راه یافت، در حالی که کی‌روش نتوانست با مصر به جام جهانی صعود کند، اما رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران، مهدی تاج در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای این سمت، از بازگشت کی‌روش به نیمکت ایران خبر داد، نیمکتی که مربی پرتغالی هشت سال قبل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در آن حضور داشت.»

سایت sportske هم ضمن انعکاس گزارشی مشابه، از تصمیم فدراسیون فوتبال ایران برای برکناری اسکوچیچ متعجب شد و نوشت: «وضعیت باورنکردنی: آن‌ها کرواتی که به جام جهانی رسید را اخراج می‌کنند و یک خارجی را که شکست خورده بود وارد می‌کنند؟!»

این رسانه همچنین نوشت: «رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران آمد و بلافاصله همه چیز به هم ریخت. قربانی می‌تواند یک مربی بزرگ کروات باشد.»

سایت index در گزارش خود از تیتر «اسکوچیچ با ایران راهی جام جهانی شد. حالا می‌خواهند او را فراری بدهند؟» استفاده کرده است.

سایت rijekadanas هم با اشاره به تصمیم رئیس جدید فدراسیون ایران و اتفاقات چند ماه گذشته نوشت: «اسکوچیچ ایران را به جام جهانی رساند، اما برای دومین بار تلاش می‌کنند او را از روی نیمکت بیرون کنند!»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین