کد خبر: ۷۹۲۶۸۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
قطار اتهامات رئیس فدراسیون فوتبال

اتهامات مهدی تاج اعلام شد/ کلاهبرداری، جعل، تبانی، اخلال در نظام پولی و ارزی و ...

فهرستی از اتهامات مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال منتشر شد. بر طبق اسناد به دست آمده دادستان تهران در تاریخ دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ یعنی ۶ روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده برای ۳ مدیر فوتبالی در دادسرای تهران پرونده قضایی تشکیل شده است.
اتهامات مهدی تاج اعلام شد/ کلاهبرداری، جعل، تبانی، اخلال در نظام پولی و ارزی و ...
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته نقل قولی از وزیر ورزش در ارتباط با اعلام نشدن نظر نهادهای نظارتی از جمله قوه قضائیه در مورد نامزدهای فدراسیون فوتبال منتشر شد. ادعایی که با بررسی در دستگاه قضایی مشخص می‌شود نادرست بوده و دادستانی تهران در همان روزی که استعلام مهدی تاج برای دستگاه قضا ارسال می‌شود پاسخ داده و عنوان کرده است افراد مورد استعلام هر کدام چه سابقه و اتهامی در داسرا یا نهادهای قضایی دارند.

بر طبق اسناد به دست آمده دادستان تهران در تاریخ دوم شهریور ماه ۱۴۰۱ یعنی ۶ روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی اعلام کرده برای ۳ مدیر فوتبالی در دادسرای تهران پرونده قضایی تشکیل شده است.

طبق این گزارش، برای مهدی تاج به اتهامات سوء استفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، به کارگیری حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر فوتبال برخلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، تصرف غیرمجاز در منابع مالی (مطالبات) فدراسیون از شرکت‌های طرف قرارداد و اهمال منتهی به تضییع وجوه عمومی به میزان ۴ هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۷هزار و ۲۴۵ ریال و ۱۰ میلیون یورو، تضییع اموال و وجوه دولتی، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاهبرداری، گزارش خلاف واقع، تبانی در معاملات دولتی، جعل در سند رسمی و به کارگیری سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران (ویلموتس) پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شده است.

از سوی دادسرای تهران برای مهدی تاج در اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر قرار منع تعقیب صادر شد.

در مورد دیگر اتهامات این فرد قرار جلب دادرسی صادر شده است که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

همچنین پرونده مربوط به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران (ویلموتس) با گزارش سازمان بازرسی کل کشور به اتهام تضییع وجوه عمومی در جریان رسیدگی قرار دارد.

در همین رابطه البته برخی تشکل‌ها از جمله بسیج دانشجویی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود و رسیدگی قوه قضائیه به پرونده تاج شده بودند که با توجه به سند بالا باید مد نظر داشت که این دست جریانات باید ورود به پرونده و بررسی موضوع تاج و دیگر نامزدهای انتخاباتی را از حراست وزارت ورزش پیگیری کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
4
0
رئیس‌جدید فدراسیون فوتبال اگر واقعا بخواهد آنچنان‌که بعد از انتخاب شدن گفته است، در جهت اصلاح فوتبال گام بردارد و شر جریانات اختاپوسی و دلالی فاسد و اخلال‌گر را از سر فوتبال کم کند‌، تردید نداشته باشد- نه ایشان بلکه هیچ‌کس تردید نکند- که با سنگین‌ترین هجمه‌ها و حملات و سم پاشی‌ها و لجن پراکنی‌ها رسانه‌ای (به سرکردکی بعضی سایت‌های بدنام وتبعیت محض در حد پادویی بعضی برنامه‌های چشمک‌زن!! سیما) و غیر رسانه‌ای رو‌به‌رو خواهد شد، چنان‌که هنوز کار را شروع نکرده است، با این هجمه سنگین که سنگین‌تر هم خواهد شد، مواجه شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
8
روزنامه کیهان که سنگشو به سینه میزد جواب بده
mehriran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
0
دوستان سناریو ها و نمایشنامه ها از چند ماه قبل خیلی قشنگ در حال پیاده ه شدن هستند تا تیم ملی در جام جهانی نتیجه نگیرد . تیم ملی نتیجه نگیرد تا مردم ایران خوشحال نشوند که اگر تیم ملی نتیجه بگیرد = خوشحالی مردم = رقص و پایکوبی مردم در خیابان ها و ...از اینجا وارد خط قرمز ها میشیم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
3
عجب شیر تو شیریه !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
3
چرا این اقا تنها نشسته.پس دوستان گرمابه وگلستان کجا هستند؟
عتدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
5
جل الخالق یعنی در نظام جمهوری اسلامی که بر پایه صد ها هزا رخون شهید تاسیس گردیده یک مرد هزار چهره کلاه بردار وجاعل اسناد مسیولیت داده اند پناه بر خدا وشرم بر کسانی که حکم برای ایشان صادر کرده اند حد اقل میگذاشتند تا حکم برایت میگرفتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
5
برای ریاست اینهمه اتهام لازم است گزينش ایشان را چه کسی انجام داده‌اند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین