کد خبر: ۷۹۲۹۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۹ برابر حد تعیین شده است

آژانس: ذخایر اورانیوم ایران از میزان لازم برای ساخت بمب اتم فراتر رفته است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی عنوان کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۹ برابر حد تعیین شده در توافق هسته‌ای رسیده است.
آژانس: ذخایر اورانیوم ایران از میزان لازم برای ساخت بمب اتم فراتر رفته است
آفتاب‌‌نیوز :

در گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به رصد خبرگزاری رویترز رسیده آمده است که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد از میزان لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای فراتر رفته است.

رویترز نوشت که مطابق با تخمین‌های گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اورانیوم غنی‌سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد و به شکل اورانیوم هگزافلوراید از زمان گزارش قبلی آژانس اتمی از ۱۲.۵ کیلوگرم به ۵۵.۶ کیلوگرم رسیده است.

آژانس همچنین اعلام کرده که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۹ برابر حد تعیین شده در توافق هسته‌ای برجام رسیده است.

دیده بان هسته‌ای سازمان ملل همچنین در یک گزارش ثانویه عنوان کرده است که ایران همچنان پاسخ‌های معتبری در رابطه با منشا ذرات اورانیوم کشف شده در سه سایت هسته‌ای اعلام نشده، ارائه نکرده است.

در گزارش ثانویه که به رصد رویترز رسیده آمده است: مدیرکل به شدت نگران است که ایران در فاصله گزارش قبلی تا گزراش کنونی آژانس، به تعامل با آژانس بر سر مسائل پادمانی برجسته نپرداخته است و بنابراین، هیچ پیشرفتی در حل‌وفصل آن‌ها حاصل نشده است.

آژانس تاکید کرده است: تا زمانی که ایران توضیحات صادقانه درباره وجود ذرات اورانیوم در تاسیسات اعلام نشده ارائه ندهد، در صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور تردید داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین