واتساپ به یکی از اپلیکیشنهایی تبدیل شده که مدام در حال بهروزرسانی و افزودن قابلیتهای جدید هستند. بسیاری از قابلیتهای جدید پیش از قابل دسترس شدن برای کاربران آزمایشی، معرفی میشوند. با توجه به تغییرات جدیدی که هر روز در این پیام رسان داده میشود، طراحان چطور میتوانند قابلیتهایی که به خوبی عمل میکنند یا مواردی که همچنین نیاز به اصلاح دارند، را رصد کنند؟
به نظر میرسد واتساپ با در نظر گرفتن این موضوع، سرگرم طراحی یک نظرسنجی درون برنامهای به سبک چت، به منظور جمع آوری بازخوردهای کاربران است.
پیش از این اعلام شده بود واتساپ، سرگرم کار برای عرضه نظرسنجیهای گروهی است و طرحهای جداگانهای برای بهبود سیستم گزارش باگ دارد اما هیچ کدام از این موارد، شبیه قابلیت نظرسنجی نیست که توسط وب سایت WABetaInfo مشاهده شده و در دست طراحی است. این قابلیت جدید، چت با حساب بیزنس احراز هویت شده متعلق به واتساپ است و کاربران میتوانند نظر خود را درباره قابلیتها و محصولات خاص در این اپلیکیشن ابراز کنند.
کاربرانی که از آنها خواسته میشود در نظرسنجی شرکت کنند، دعوتی را دریافت میکنند که هدفش را بیان کرده و به کاربران امکان پذیرفتن یا رد کردن دعوت را میدهد. اگر کاربران علاقهای به شرکت در نظرسنجی نداشته باشند، میتوانند حساب "نظرسنجیهای واتساپ" (WhatsApp Surveys) را مانند هر حساب دیگری مسدود کنند تا دیگر در آینده، دعوتنامههای نظرسنجی را دریافت نکنند.
بر اساس گزارش وب سایت اندروید پلیس، کاربران نباید انتظار داشته باشند این ابزار به آنها امکان دهد قابلیتهای جدید بزرگ یا تغییرات اساسی دیگر در واتساپ را درخواست کنند. در واقع، این ابزار شبیه سیستمی است که در دوره تستها و مراحل دیگر ساخت قابلیتها، میتواند مفید باشد. با این قابلیت، کاربران دیگری نیازی به نوشتن ایمیلهای طولانی و گزارش مستقیم باگها به بخش پشتیبانی و طراحان واتساپ ندارند.