کد خبر: ۷۹۲۹۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
آمریکا و انگلیس، ایران را مسئول حمله سایبری به آلبانی دانسته‌اند

نخستین موضع تند دولت تراس علیه ایران

وزارت امورخارجه انگلیس عصر چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اتهامات علیه ایران درباره حمله سایبری به آلبانی را تکرار و ادعا کرد که این کشور ایران را مسئول عملیات هکری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) می‌داند.
نخستین موضع تند دولت تراس علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس منتشر شد آمده است که این کشور، «ایران را به دلیل حمله سایبری علیه دولت آلبانی که باعث از بین رفتن داده‌ها و اختلال در خدمات ضروری دولتی از جمله پرداخت خدمات شهری، رزرو نوبت پزشکی و ثبت نام دانش آموزان شد، محکوم می‌کند.»

این بیانیه ادعا کرده است که طبق ارزیابی مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس (NCSC) « بازیگران سایبری مرتبط با ایران تقریباً به طور قطع مسئول یک سری حملات سایبری علیه زیرساخت‌های دولت آلبانی از ۱۵ ژوئیه هستند که تأثیر قابل توجهی بر خدمات عمومی آنلاین و سایر وب سایت‌های دولتی داشته است.»

در همین حال جیمز کلورولی وزیر امورخارجه انگلیس ضمن تکرار اتهامات یادشده مدعی شد: اقدامات بی‌ملاحظه ایران نشان‌دهنده بی‌اعتنایی آشکار به مردم آلبانی بود و توانایی آنها برای دسترسی به خدمات عمومی ضروری را به شدت محدود کرد. بریتانیا از شریک ارزشمند و متحد خود در ناتو حمایت می‌کند. ما در افشای اقدامات غیرقابل قبول ایران، به آلبانی و سایر متحدان می‌پیوندیم.

«ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی با مطرح کردن اتهام علیه ایران، در بیانیه‌ای از قطع روابط با ایران خبر داد. وی به دیپلمات‌ها و پرسنل سفارت ایران دستور داد که ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.

وزارت امورخارجه کشورمان در واکنش به اقدام ضد ایرانی دولت آلبانی، با اشاره به مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه فضای سایبری در مجامع چندجانبه و بین‌المللی در راستای تدوین ضوابط و قاعده‌مند کردن این حوزه، تأکید شده است، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای هدف حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود، هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزاری برای حمله به زیرساخت‌های حیاتی سایر کشورها را مردود و محکوم می‌شمارد.

در بیانیه وزارت امورخارجه با رد ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، تأکید شده است، نوع اقدام و نقش‌آفرینی طرف‌های ثالث در ساخته و پرداخته کردن این ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، نشانگر اعمال نفوذ کشورهای حامی تروریسم و فتنه‌آفرین در این زمینه می‌باشد.

در بیانیه وزارت امورخارجه ایران با اشاره به تحرکات رسانه‌ای و سیاسی سازمان‌یافته بلافاصله پس از اعلام تصمیم دولت آلبانی، تاکید شده است، صدور فوری بیانیه دولت آمریکا و همچنین استقبال رسانه‌های صهیونیستی از این تصمیم، از وجود برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده برای فضاسازی سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران حکایت دارد.

در بیانیه وزارت امورخارجه کشورمان همچنین با اشاره به میزبانی دولت آلبانی از یک فرقه تروریستی نشان دار، از اثرپذیری تیرانا از طرف‌های ثالث و تصمیم نابجا و نامناسب اتخاذ شده از سوی دولت آلبانی ابراز تأسف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
1
3
الان حدود دو سه سالیه که سرویس های ابری cloudflare و amazon در کشور قطع شده و چون خیلی از شرکت های خارجی از زیرساخت های این دو شرکت برای ارائه خدمات اینترنتی استفاده می کنند سرویس اونها هم در ایران با مشکل مواجه می شه.
در یک ارتباطی کاری با نماینده یکی از این سرویس ها معترض شدیم که این چه وضعیتیه شما درست کردید و کلی خدمات و سرویس بخاطر شما در ایران با مشکل مواجه شده. این دوستان هم از حملات گسترده DDos از ایران گفتند که بارها سرویس های این شرکت ها رو با مشکل مواجه کرده و در نهایت مجبور به قطع سرویس شدند.
اگر هر کشور دیگه ای بود این سلب سرویس در نتیجه ی خرابکاری یک عده باید به قیمت زندان طویل المدت این موجودات تمام می شد ولی اینجا احتمالا برای این خدمتت ارزندشون پول هم گرفتند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
5
4
مرگ بر البانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
2
1
همشون فیلم بازی می‌کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین