کد خبر: ۷۹۳۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲

رطوبت در گناوه به ۱۰۰ درصد رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: به دنبال تداوم جریانات جنوبی در این استان، امروز رطوبت هوا در شهرستان گناوه به ۱۰۰ درصد رسید.
رطوبت در گناوه به ۱۰۰ درصد رسید
آفتاب‌‌نیوز :

پیام مساعدی روز شنبه با بیان اینکه دمای هوا در این هفته در استان بوشهر تغییر محسوسی نخواهد داشت،بیان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی وضعیت جوی و دریایی این استان تا روز چهارشنبه در بیشتر ساعت‌ها آرام است.

وی افرود: امروز رطوبت دما در گناوه ۱۰۰ درصد و در مرکز استان ۸۴ درصد و کمترین میزان رطوبت نیز در برازجان با ۴۵ درصد به ثبت رسید.

مساعدی اضافه کرد: برازجان با ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و جم با ۲۶ درجه خنک‌ترین نقاط استان بوشهر هستند و دمای هوا در مرکز این استان نیز از ۳۱ تا ۳۹ درجه متغیر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که در ساعت‌هایی از بعدازظهر امروز تا اوایل شب با رشد ابرهای همرفتی در مناطق مرتفع شرقی استان بوشهر مانند ارتفاعات دشتستان، جم و دشتی احتمال رخداد ناپایداری‌های موقت جوی وجود دارد.

مساعدی ادامه داد: امروز و فردا وزش بادهای شمال غربی در استان خوزستان و بخش‌های جنوبی عراق بطور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت و احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه‌ای به نواحی شمال استان بوشهر و روی دریا دور از انتظار نیست.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در ۲۴ ساعت آینده آسمان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در صبحگاه در برخی نقاط مه صبحگاهی و در مناطق شرقی و ارتفاعات استان در ساعت‌های از بعد از ظهر تا اوایل شب همراه با افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی  است.

مساعدی افزود: جهت وزش باد نیز در این مدت جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و گاهی به ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

وی یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۲۳، مد اول ساعت ۰۸:۳۷ ، جزر دوم ساعت ۱۵:۳۸ و مد دوم ساعت ۲۱:۳۴ خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین