کد خبر: ۷۹۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴

تکرار ادعاهای وزیرجنگ اسرائیل درباره ایران

گانتز ادعا کرده است که ایران در حال تقویت و توسعه توانمندی هسته‌ای خود است.
تکرار ادعاهای وزیرجنگ اسرائیل درباره ایران
آفتاب‌‌نیوز :

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل روز دوشنبه به طرح اتهاماتی علیه ایران پرداخت و مدعی شد همزمان با مذاکرات هسته‌ای، تواتمندی های هسته‌ای ایران هم در حال توسعه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر جنگ تل آویو در کنفرانس جروزالم پست در نیویورک ادعا کرد: اطلاعات ما گزارش‌های بین‌المللی را درباره روند مشخص ایران، از جمله در قابلیت‌های تولید و میزان غنی‌سازی تأیید می‌کند.

گانتز در این کنفرانس مدعی شد که ایران در حال تولید سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر و بیشتر در تأسیسات زیرزمینی است و در ادامه ادعا کرد: اگر ایران به هیچ وجه ملزم به نابود کردن سانتریفیوژها نباشد، آنها به راحتی برای غنی سازی در دسترس خواهند بود و حتی در صورت دستیابی به توافق، ایران آماده است تا غنی سازی را در یک بازه زمانی کوتاه از سر بگیرد.

بنی گانتز ادعا کرد که تل آویو تخمین می‌زند که ایران فناوری و تخصص علمی را جمع آوری کرده است تا بتواند مواد شکافت پذیر کافی برای یک سلاح هسته‌ای را تا ۹۰ درصد خلوص در عرض چند هفته غنی کند.

ادعاهای وزیرجنگ رژیم صهیونیستی همزمان با آن انجام شده که دفتر یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی روز دوشنبه با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان در برلین دیدار کرد. بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و تقویت همکاری‌های راهبردی دو جانبه گفتگو کرد. در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره ادعاهای این رژیم درباره مقابله با برنامه هسته‌ای ایران تکرار شده است.

روز گذشته در واکنش به ادعاهای ضدایرانی مقامات صهیونیستی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: رژیم صهیونیستی نقش سازنده در مذاکرات ندارد و همواره نقش مخرب آن در مذاکرات روشن است. انتظار از طرف‌های مذاکره روند وین این است که منافع مردم خود و منافع ملی خود را در اولویت قرار دهند و تحت تأثیر رفتارهای غیرسازنده و مخرب رژیم صهیونیستی قرار نگیرند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها به توجه در خصوص حفظ ساز و کار چند جانبه بین المللی برای حل و فصل یک بحران غیرضروری تاکید دارد. در این ارتباط هشدار می‌دهیم که نقش رژیم صهیونیستی می‌تواند مخرب باشد و منافع ملی کشورهای روند مذاکره را در مسیر تخریب قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین