کد خبر: ۷۹۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۷

دور تازه روابط لیبی- آمریکا با سفر رایس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «کاندولیزا رایس» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به لیبی به چندین دهه تیرگی روابط دو کشور پایان داد و با «معمر القذافی» دیدار کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، رایس پس از مراسم افطار که در محل اقامت قذافی برگزار شد. اظهار داشت: «روابط ما به سوی مسیر خوبی می‌رود و امشب آغاز دوره‌ای جدید در روابط دو کشور است».

او در ادامه افزود: «ما درباره درسهایی که از گذشته گرفتیم صحبت کردیم و همچنین اهمیت حرکت به سوی پیشبرد روابط تاکید شد من بارها اذعان کردم که ایالات متحده هیچ دشمن دائمی ندارد».

رایس در دیدار خود احترامات «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا را ابلاغ داشت در مقابل قذافی از صدمات طوفان گوستاو پرسید و وزیر خارجه را لیزا خطاب کرده و گفت: « این زن آفریقایی تبار را تحسین می‌کنم و از نحوه دستور دادن او به رهبران عرب لذت می‌برم».

وزیر امور خارجه لیبی «عبدالرحمان شلغم» در دیدار با رایس اذعان داشت: «لیبی تغییر کرده، آمریکا تغییر کرده و دنیا تغییر کرده و باید گذشته را فراموش کنید».

گفتنی است رایس اولین مقام رسمی آمریکا که پس از پنجاه سال به لیبی سفر کرد. گفتنی است قذافی به عنوان فردی توانمند شناخته می‌شده است. «رونالد ریگان» به او لقب «سگ دیوانه خاورمیانه» را داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین