کد خبر: ۷۹۴۱۳۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
رای صادره ظرف ۲۰ روز قابل فرجام‌خواهی است

جزئیات حکم بدوی زورگیر مسلح اتوبان نیایش؛ چرا "عماد" به اعدام محکوم شد؟

قاضی ابوالقاسم صلواتی با اشاره به اتهامات متهم گفت: متهم امان حبیب اللهی فرزند عبدالله معروف به عماد به حکم اعدام محکوم شد. با توجه به اقدامات متهم که امنیت و آسایش و آرامش مردم و جامعه را به مخاطره انداخته است، محاربه وی برای دادگاه محرز شده و به استناد آیه شریفه ۳۳ سوره مائده و مواد ۲۷۹، ۲۸۱، ۲۸۲، ۷۰۹، ۷۱۰، ۷۱۳، ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و مواد ۶۵۲، ۶۵۷، ۶۶۷، ۷۲۳ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ حکم فوق صادر شده است.
جزئیات حکم بدوی زورگیر مسلح اتوبان نیایش؛ چرا
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه قرائت رای پرونده زورگیر مسلح اتوبان نیایش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و حکم پرونده از سوی قاضی صلواتی به صورت حضوری به متهم ابلاغ شد.

پس از طی روال قانونی و برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده و اخذ دفاعیات متهم، صبح امروز «سه شنبه ۲۱ شهریور» جلسه قرائت رای پرونده زورگیر مسلح اتوبان نیایش با حضور وکیل متهم و تعدادی از شهروندانی که توسط متهم مورد خفت‌گیری و زورگیری واقع شده بودند در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد و حکم پرونده از سوی قاضی صلواتی به صورت حضوری به متهم ابلاغ شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی با اشاره به اتهامات متهم گفت: متهم امان حبیب اللهی فرزند عبدالله معروف به عماد با عنایت به گزارش ماموران فراجا، اقاریر صریح خود مبنی بر ۲۰ فقره سرقت به روش زورگیری، شکایت حداقل ۵۰ شاکی، فیلم زورگیری در سرقت مقرون به آزار در اتوبان نیایش و شهید چمران، مواجه حضوری متهم با شکات، اظهارات شاهدان عینی، نظریه پزشکی قانونی دایر بر اینکه زمان ارتکاب جرم علایمی از اخلال بارز روان پزشکی که موجب فقدان قوه تمیز و کنترل اراده باشد احراز نشده است، به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح و مشارکت در سرقت مسلحانه مقرون به آزار در شب به حکم اعدام محکوم شد.

قاضی صلواتی گفت: متهم در خصوص مشارکت در سرقت‌های مقرون به آزار در روز و شب به تحمل ۲۰ سال حبس و در خصوص مشارکت در ۲۹ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در روز و مشارکت در ۱۶ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در شب به تحمل ۵ سال حبس و در رابطه با کلیه سرقت‌ها و گرفتن اموال شکات به رد مال محکوم شد.

وی افزود: با توجه به اقدامات متهم که امنیت و آسایش و آرامش مردم و جامعه را به مخاطره انداخته است، محاربه وی برای دادگاه محرز شده و به استناد آیه شریفه ۳۳ سوره مائده و مواد ۲۷۹، ۲۸۱، ۲۸۲، ۷۰۹، ۷۱۰، ۷۱۳، ۷۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ و مواد ۶۵۲، ۶۵۷، ۶۶۷، ۷۲۳ از قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ حکم فوق صادر شده است.

قاضی صلواتی با بیان اینکه حکم صادره ظرف ۲۰ روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است، گفت: این حکم عبرتی برای زورگیران، سارقان مسلح، اراذل و اوباش و کسانی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره می‌اندازند، است و این افراد بدانند که با برخورد قاطع و بدون اغماض و تعارف و بدون ارفاقات قانونی مواجه خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ددو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
4
21
آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
0
9
این رشته سر دراز دارد اکنون اعدامهای زورگیران و سارقان حرفه ای و مسلح شروع شده ما هم از قوه قضائیه انتظار داریم با تمام قدرت این اشرار را ابتدا بدست پلیس در محل و با دستگیری در دادگاه سرکوب کنند اگر به پلیس اقتدار داده شود قطعا این جنایتها به حداقل خواهد رسید چون تعدادی از آنها در محل یا کشته می شوند یا معلول همیشگی یا به زندانهای طویل المدت یا به اعدام محکوم می شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
4
11
باید اعدام بشه تا تکرار نشه این بی قانون اگر امروز جلوی بی قانون گرفته نشه فرداها هرج و مرج میشه .چرا در کشورهای همسایه دزد تقریبا صفر چون دست قطع میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
4
9
لعنت بر گشنگی وتشنگی
ادم.گشنه دین وایمان نداره
بسیار کار این زورگیر غلط و خطرناک و غیر قابل دفاع بوده
اما چی شد که یک جوان که میتوانست در کشور به یک مهره با ارزش در شغل ورزش. فرهنگ و...تبدیل سود اینجوری شد
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
3
12
خواهشار باز هشتک نه ب اعدام راه نیفته...بزارید این اوباش از جامعه حذف شوند اینها اصلاح نمیشن که اگر قابل اصلاح بودن کسی ب مرگشان راضی نبود.
اعدام ارازل قمه ب دست و دشمن امنیت نوامیس مرد را با قدرت ادامه دهیدد .
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
2
10
کسی که به خودش اجازه میده با قلدری مال و جان و ناموس مردم رو به خطر بندازه باید اعدام سه.
دمشون گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
9
2
شاید زدن شلاق در ملا عام مفید باشد
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
5
8
دولت هم خفت گیری میکنه چرا کاری به کارش ندارین !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین