کد خبر: ۷۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶

هوانشناسی ۲۴ شهریور ۱۴۰۱/ بارش باران و کاهش محسوس دما در ۵ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما و بارش باران در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی طی امروز خبر داد.
هوانشناسی ۲۴ شهریور ۱۴۰۱/ بارش باران و کاهش محسوس دما در ۵ استان
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، اظهار کرد: امروز در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی افزایش ابر، بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش محسوس دما (۶ تا ۱۰ درجه) رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه جمعه و شنبه در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، ادامه داد: همچنین طی سه روز آینده برای ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار پراکنده و احتمال رعد و برق دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان، طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در نوار شرقی کشور، برخی نواحی مرکز و استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی دو روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ شهریور) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۲۶ شهریور) کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۴ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

هشدار سطح زرد هواشناسی برای مناطق جنوب شرق کشور

سازمان هواشناسی کشور نیز در ادامه فعالیت سامانه بارشی و رشد ابر‌های همرفتی در مناطق جنوب شرق کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور در شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، و ارتفاعات سمنان و تهران امروز ۲۴ شهریور و جمعه ۲۵ شهریور بارش باران، کاهش محسوس دما، وزش باد و در دامنه و ارتفاعات رعد و برق پیش بینی میشود.

همچنین در روز شنبه ۲۶ شهریور آسمان استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، و شرق و شمال هرمزگان همراه با بارش احتمالی باران و کاهش دما خواهد بود.

در توصیف دوم سازمان هواشناسی کشور، آسمان استان‌های اصفهان، تهران، البرز، قزوین، سمنان، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی در روز پنجشنبه ۲۴ و جمعه ۲۵ شهریور همراه با وزش باد و پدیده گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور، از هموطنان خواست از تردد غیرضروری در هوای باز به خصوص افراد سالمند و کودکان و افراد آسیب پذیر بیماری‌های تنفسی، خود داری کنند و از توقف خودرو در اطراف درختان کهنسال و ساختمان‌های نیمه کاره جلوگیری به عمل آورند.

مواج بودن دریا در کیش، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: با وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی، دریا بویژه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز از ساعات بعدازظهر امروز پنجشنبه تا روز شنبه ۲۶ شهریور مواج خواهد بود.

مرضیه سی سی پور گفت: امروز در ساعات صبحگاهی شرایط جوی و دریایی آرام، و در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس پدیده غالب مه صبحگاهی خواهد بود و از ساعات بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود. توصیه می‌شود با جلوگیری از تردد شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های هرمزگان بویژه در بنادر غربی استان انجام شود.

سی سی پور گفت: در ساعات بعدازظهر با رشد ابر‌های همرفتی در ارتفاعات استان از جمله ارتفاعات شمالی و شرقی، رگبارپراکنده باران، رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال گردوخاک موقتی پیش بینی می‌شود. از نظر دمایی در سطح استان نوسان ۱ تا ۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین