کد خبر: ۷۹۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل اروگوئه

اگر تصور می‌کنید نتیجه بازی با اروگوئه برای کارلوس کی‌روش بی اهمیت است به این دلیل که بازی تدارکاتی است سخت در اشتباهید.
ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل اروگوئه
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از شاخصه‌های مربیگری کارلوس کی‌روش که او را ازدیگران متمایز کرده ایجاد انگیزه برای ملی پوشان برای برتری در هر مسابقه‌ای است و ایضا کار‌های روحی و روانی که انجام می‌دهد. دیدید که او در روز‌های ابتدایی حضور در تهران پاسخ نشریه سان را محترمانه داد و گفت خدا رو شکر که ما با انگلیس همگروه شدیم، چون انگلیس جز تیم‌های خوب فوتبال جهان بشمار می‌آید.

او در جام جهانی قبلی وقتی تیم ملی با پرتغال و اسپانیا همگروه شد خطاب به ملی پوشان گفت: «از این قرعه خوشحال باشید، چون همه بازی تیم‌هایی، چون اسپانیا و پرتغال را می‌بینند و این موجب می‌شود که شما به چشم بیایید.»

با توجه به نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی ترکیب تیم ملی در بازی با اروگوئه چگونه خواهد بود؟

پیش بینی می‌شود کارلوس کی‌روش تیم ملی را با نفرات اصلی به میدان بفرستد و روی نتیجه گیری تاکید کند و در جریان بازی فراخور شرایط مسابقه دست به تعویض برای پی بردن به توانمندی فنی دیگر بازیکنان بزند؛ هر چند او به دلیل دوری کم از ایران (۳ سال) بیشتر بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی را می‌شناسد. بر همین اساس پیش بینی می‌شود در بازی با اروگوئه اولویت اول کارلوس کی‌روش برای بازی در خط دروازه علیرضا بیرانوند باشد. دروازه بانی که در جام جهانی قبلی پنالتی کریس را مهار کرد و موجب کسب یک امتیاز در دیدار با تیم زادگاه کارلوس کی‌روش شد.

در قلب خط دفاعی زوج محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده تکرار خواهد شد. زوجی که امتحان خود را در گذشته به خوبی پس داده اند. یکی از حسن‌های این دو این است که در بازی‌های باشگاهی هم در کنار هم بازی می‌کنند. ورود مرتضی پور علی گنجی به ترکیب تیم اولویت بعدی کارلوس کی‌روش خواهد بود با وجود اینکه به بازی این بازیکن علاقه خاصی دارد. در جناح راست خط دفاعی تیم ملی اولویت با صادق محرمی است. بازیکنی که اینروز‌ها به همراه تیمش حتی درلیگ قهرمانان اروپا هم نمایش خوبی دارد. حدس زدن اینکه کدام بازیکن در جناح چپ خط دفاعی به میدان می‌آید کمی سخت است، اما پیش بینی بازی برای احسان حاج صفی قوی‌تر است.

احمد نورالهی اگر در سفر به اتریش دچار مشکل نشود در کنار سعید عزت الهی گزینه‌های بازی در جلوی خط دفاعی خواهند بود و به نظر می‌رسد برای بازی در پست ۱۰ سامان قدوس بازیکن شایسته تری به نسبت سایر گزینه‌ها باشد.

تیم ملی با همان شیوه همیشگی بازی خواهد کرد. ۱-۳-۲-۴. به باور کارلوس کی‌روش تیم ملی نمی‌تواند در جام جهانی و در برابر تیم‌های بزرگ باز و بالا بازی کند و اگر در زمین خود فشرد نباشد روزنه‌ها را به تیم‌های حریف خواهد داد و آن‌ها در مواجه با چنین فضایی براحتی کار ترکیبی خواهند کرد و به گل خواهند رسید. به همین خاطر می‌توان پیش بینی کرد تیم ملی در جام جهانی قطر همانند دو دوره قبل با هدایت کارلوس کی‌روش بازی خواهد کرد. با این توضیح مهم که تیم ملی با وجود بازی تدافعی همیشه برای انتقال برنامه داشته است و به لطف برنامه روی انتقال حتی در بازی‌های بزرگ هم صاحب موقعیت‌های خوبی برای گلزنی شد. نمونه اش در بازی با آرژانتین و در بازی با پرتغال در جام جهانی قبلی؛ فرصتی که در ثانیه‌های پایانی بازی نصیب مهدی طارمی شد اگر تبدیل به گل می‌شد ایران برای اولین بار در تاریخ فوتبال راهی دور حذفی جام جهانی می‌شد.

آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش سه مهره کلیدی تیم ملی در فاز تهاجمی خواهند بود. یک بازیکن در نوک و دو بازیکن در کناره‌ها که پیش بینی می‌شود علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی باشند. اتفاقا کسب نتیجه خوب در بازی‌های دوستانه می‌تواند انگیزه تیم ملی را برای جام جهانی بالا ببرد و بر همین اساس کارلوس کی‌روش روی نتیجه گیری خیلی تاکید دارد.

دست کارلوس کی‌روش برای ایجاد هر تغییری در این ترکیب از خط دروازه تا خط حمله باز است به این خاطر که سرمربی تیم ملی یک تیم خوب هم روی نیمکت دارد. تیمی که در بین آن‌ها هنوز وحید امیری به دلیل مصدومیت شرایط حضور در زمین مسابقه را ندارد. به اتفاق نگاهی می‌اندازیم به لیست تیم ملی در سفر به اتریش.

دروازه بان‌ها:

علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند

مدافعان:

رامین رضاییان، صادق محرمی، صالح حردانی، حسین کنعانی زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، شجاع خلیل زاده، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، امید نورافکن

هافبک‌ها:

امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، میلاد سرلک، سامان قدوس، احمد نوراللهی، احسان حاج صفی، وحید امیری

مهاجمان:

علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد، سردار آزمون.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین