کد خبر: ۷۹۵۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
اطمینان به خانواده امینی برای پیگیری سریع و دقیق پرونده

اژه‌ای: پرونده مهسا امینی با دقت، سرعت و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای پیگری می‌شود

رئیس قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و موشکافانه پیگیری خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.
اژه‌ای: پرونده مهسا امینی با دقت، سرعت و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای پیگری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۲۸ شهریور) طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، ضمن تشریح فلسفه راهپیمایی اربعین و توجه و اشتیاق انسان‌های پاک فطرت به وجود مقدس امام حسین (ع)، از مردم و مسئولان عراقی و ایرانی به سبب تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین قدردانی کرد و اظهار داشت: مطابق آمار رسمی در اربعین امسال، بیش از ۲۱ میلیون نفر از کشور‌های مختلف در یک زمان نسبتاً کوتاه وارد کربلا شدند و میزبانی عراقی‌ها نیز از این جمعیت انبوه، واقعاً شایسته بود؛ برای تدارکات و تأمین امنیت این اجتماع معنوی باشکوه نیز زحماتی کشیده شد که جای تقدیر دارد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به ارزش معنوی اقدام جاماندگان از زیارت اربعین نیز که به صورت خانوادگی در سراسر کشور در روز اربعین اقدام به راهپیمایی و پیاده‌روی به سمت بقاع متبرکه کردند، اشاره داشت و تعظیم شعائر را مقوله‌ای بسیار بااهمیت و پربرکت خواند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که در طول این ۴ دهه اخیر، مستکبران عالم، ظالمان و دشمنان جبهه حق چه تلاش‌هایی برای از پا درآوردن نظام اسلامی ما به خرج دادند و چه ایثار‌ها و جانفشانی‌هایی از مردم ما برای حفظ این نظام و تحقق ارزش‌های الهی و انسانی صورت گرفت؛ نباید گذشت زمان سبب غفلت ما از این مقوله بسیار مهم شود و باید همواره در پاسداشت خون‌های ریخته شده برای حفظ نظام و ارزش‌های اسلامی، کوشا باشیم.

به گزارش قوه قضاییه، رئیس عدلیه ادامه داد: فقط نیروی انتظامی ما بیش از ۱۳ هزار شهید را در مقابله با اشرار، جریان‌های ضدانقلاب و مافیای مواد مخدر، تقدیم نظام و حفظ امنیت مردم و کشور کرده است؛ در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۲ نفر و در سال ۱۴۰۱ که فعلاً نیمی از آن را گذرانده‌ایم بالغ بر ۳۵ نفر از افراد و پرسنل خدوم نیروی انتظامی در راه تأمین امنیت مردم و کشور، جان خود را از دست داده‌اند و به خیل شهدای انقلاب و اسلام پیوسته‌اند.

رئیس عدلیه همچنین پیشاپیش سالروز رحلت پیامبرعظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت.

محسنی اژه‌ای در بخش بعدی جلسه امروز با اشاره به موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) امینی، دختر ۲۲ ساله، به در دست بررسی بودن چگونگی رخ دادن این اتفاق اشاره کرد و گفت: یک همدردی بسیار فراگیر و دلسوزانه با خانواده این مرحومه در کشور ما از سوی مردم و مسئولان صورت گرفت که این امر بسیار پسندیده بود و این مقوله از روحیه نوع دوستی و از آموزه‌های دینی نشأت می‌گیرد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر پیگیری جدی موضوع فوق‌الذکر از ناحیه قوه قضاییه، اظهار کرد: قوه قضاییه موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و موشکافانه پیگیری خواهد کرد و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دستور خود به رئیس سازمان پزشکی قانونی در راستای بررسی موضوع جان‌باختن مرحومه (مهسا) امینی، اظهار کرد: در تماسی که با رئیس سازمان پزشکی قانونی داشتم تاکید کردم که موضوع جان‌باختن مرحومه امینی را با دقت و وسواس بررسی کنند؛ در این راستا اقدامات اولیه در پزشکی قانونی صورت گرفته است؛ نمونه‌برداری‌های لازم انجام شده و به آزمایشگاه ارسال شده است؛ باید منتظر ماند تا از طریق بررسی‌های دقیق و تخصصی، نتیجه حاصل شود.

رئیس عدلیه به بررسی جنبه‌های فنی دیگر قضیه فوق‌الذکر نیز اشاره کرد و گفت: به مراجع قضایی دستور داده‌ام که بررسی‌های همه‌جانبه پیرامون موضوع جان‌باختن مرحومه امینی از مقطع و محلی که وی را هدایت کردند، انجام گیرد و دوربین‌های عمومی و خصوصی نیز به طور دقیق بررسی شوند.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور برای پیگیری موضوع جان‌باختن مرحومه امینی، گفت: به دادستان تهران دستور داده‌ام که تحقیقات و بررسی‌های وزارت کشور درخصوص موضوع فوق‌الذکر را نیز مورد ملاحظه قرار دهد.  این جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی است که چنانچه حادثه و اتفاقی رخ دهد از کنار آن رد نمی‌شود و با دقت موضوع را رسیدگی می‌کند و تفاوتی نمی‌کند که موضوع این اتفاق مرتبط با کدام دستگاه باشد؛ کمااینکه طی هفته‌های گذشته در یکی از استان‌های کشور حکم قانونی فردی وابسته به نیروی انتظامی که محکوم به قصاص شده بود با توجه به عدم گذشت اولیای‌دم پرونده -علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته خیرین- اجرایی شد.

محسنی اژه‌ای این اطمینان را به خانواده مرحومه امینی داد که موضوع جان‌باختن دخترشان با دقت و سرعت و پس از حصول نتایج آزمایشگاهی پیگری می‌شود و نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات بدون هیچگونه ملاحظه‌ای اعلام می‌گردد.

قاضی‌القضات در همین راستا بار دیگر خطاب به رئیس کل دادگستری استان تهران، دادستان تهران، پزشکی قانونی و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد با نهایت دقت و هر چه سریعتر، تحقیقات و بررسی‌های جامع، کامل و همه‌جانبه‌ای را درخصوص موضوع جان‌باختن مرحومه امینی انجام دهند و بر اساس نتیجه تحقیقات، هر آنچه که بود، حسب قانون، اقدام خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به دروغ‌گویی‌ها و عقده‌گشایی‌های دشمنان در قضیه اخیر پیش‌آمده، این موضعِ دشمنان را طبیعی و ناشی از عنادورزی‌های آن‌ها با نظام و کشور دانست و در عین حال تصریح کرد: تکلیف دشمنان معلوم است، اما برخی افراد نیز در قضیه پیش‌آمده اخیر غفلت کردند و بد امتحان پس دادند؛ نظام و مسئولان قوای مختلف آن، با جدیت و قدرت به موضوع ورود کرده و در حال پیگیری هستند لذا جایی برای غفلت، اقدامات تحریک‌کننده، انتشار مطالب دروغ و انجام اقداماتی که می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد، باقی نمی‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین