کد خبر: ۷۹۵۷۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

سریال جدید سازنده برنده اسکار فیلم‌های پدر و پسر چیست؟

سازنده فیلم‌های سینمایی «پدر» و «پسر» با کسب موفقیت در زمینه سینما، برای ساخت اولین سریال تلویزیونی‌اش وارد عمل می‌شود.
سریال جدید سازنده برنده اسکار فیلم‌های پدر و پسر چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

فلورین زلر، کارگردان فرانسوی برای اولین تجربه تلویزیونی گام برداشت. وی قرار است با اقتباسی از «سه گانه لمن» وارد تلویزیون شود.

این کارگردان فرانسوی که سازنده فیلم اسکاری «پدر» و به تازگی «پسر» بوده از نمایش استفانو ماسینی برای ساخت سریالی تلویزیون بهره می‌گیرد.

زلر نویسنده، کارگردان و از تهیه‌کنندگان این سریال خواهد بود که در کمپانی تازه تاسیس خودش «بلو مورنینگ» ساخته می‌شود.

لورنزو میلی با کمپانی «آپارتمنت پیکچرز»، کمپانی فریمنتل و دومینکو پروکاچی از کمپانی «فاندانگو» تهیه کنندگان دیگر این سریال هستند. این گروه با همکاری هم پیش‌تر سریال تحسین شده «دوست نابغه» من را با اقتباس از رمان‌های النا فرانته ساخته‌اند.

درام حماسی ماسینی، به تاریخ یکی از موسسات مالی جهانی می‌پردازد که یکی از عاملان رکورد اقتصادی بزرگ سال ۲۰۰۸ بود. سم مندس هم با اقتباس از این نمایش ۵ ساعته، نسخه انگلیسی زبان آن را به صحنه برد. این نمایش اوایل امسال ۵ جایزه تونی برد که یکی از آن‌ها جایزه بهترین کارگردانی برای سم مندس و نیز جایزه بهترین بازیگری برای سایمون راسل بیل بود.

پروژه «سه‌گانه لمن» پس از آن طرح شد که فیلم «پسر» ساخته زلر با بازی هیو جکمن، لورا درن و ونسا کربی برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد. این پروژه اولین پروژه‌ای است که زلر در کمپانی تازه تاسیس خود «بلومورنینگ پیکچرز» تولید می‌کند.

زلر اولین تجربه کارگردانی سینمایی‌اش را با «پدر» با اقتباس از نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته خودش با بازی آنتونی هاپکینز و اولیویا کولمن انجام داد و ۶ نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم را دریافت کرد و برنده بهترین فیلمنامه اقتباسی شد و آنتونی هاپکینز هم اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

زلر از «سه گانه لمن» به عنوان داستانی جذاب از خانواده و قدرت یاد کرد که در طول دهه‌ها در چشم‌انداز اجتماعی و سیاسی همواره در حال تغییر آمریکا جلو می‌روند.

وی افزود: نمی‌توانستم آرزو کنم که بتوانم تصویری عمیق‌تر از این برای کشیدن روی یک بوم سفید به دست بیاورم.

مدیر عامل کمپانی «آپارتمنت» هم گفت از اینکه یک بار دیگر یک مولف بزرگ اروپایی به زندگی و مرگ یک نماد قدرت آمریکایی می‌پردازد و شکنندگی تکان‌دهنده رویای آمریکایی دریک قرن را تصویر می‌کند، هیجان‌زده است.

مدیر عامل فاندانگو هم از نمایشنامه استفانو ماسینی به عنوان متنی بسیار بدیع و منحصر به فرد یاد کرد که رفتن به سراغ آن نیازمند نبوغ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین