کد خبر: ۷۹۵۹۵۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
تبلیغات

بهترین جایگزین ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان در حقیقت یکی از بهترین راه و روش‌های درمان دندانپزشکی برای دندان‌های از دست رفته به حساب می‌آید. اما آیا ایمپلنت دندان برای عده‌ای از افراد که بیمار هستند و یا شرایط مالی خوبی ندارند نیز مناسب می‌باشد؟ آیا روش جایگزینی دیگری نیز برای ایمپلنت دندان وجود دارد یا خیر؟
بهترین جایگزین ایمپلنت چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :
در پاسخ به این سوالات باید گفت که این روز‌ها روش‌های جایگزین زیادی به جای ایمپلنت وجود دارند. اما باید به این نکته مهم توجه کنیم که همه این راه و روش‌ها حتی خود ایمپلنت دندان نیز دارای معایب و مزایایی خاص و مربوط به خود می‌باشند. شای ان ذکر است لمینت و کامپوزیت دندان برای دندان‌های از دسته رفته نیستند و نیاز به دندان طبیعی دارند. در ادامه این مقاله با اساسی‌ترین روش‌های جایگزین ایمپلنت آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.
 
تعریف کلی ایمپلنت دندان
 
ایمپلنت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟ ایمپلنت به عنوان جایگزین ریشه دندان به کار برده می‌شود. در واقع ایمپلنت یک محصول پرکاربرد است که در درون فک به صورت ثابت قرار می‌گیرد. ایمپلنت می‌تواند به نوعی جایگزین دندان از دست رفته شما باشد و جای خالی دندان شما را پر کند. ایمپلنت دندان انواع مختلفی دارد و هر نوع از ایمپلنت‌ها کارکرد و خصوصیات خاص و مربوط به خود را دارند. ایمپلنت دندان دارای یک میله کوچک و باریک می‌باشد و از جایگزین‌های معروف جهان برای دندان‌های از بین رفته می‌باشد. ایمپلنت دندان غالباً از جنسی مقاوم و با کیفیت و درجه یک ساخته می‌شود. 
جنس این محصول معمولاً با بدن انسان و دندان‌های واقعی و طبیعی نیز سازگاری فوق‌العاده‌ای دارد. براساس تشخیص پزشک متخصص ایمپلنت و همچنین نوع دندان‌های هر فرد یکی از انواع ایمپلنت توسط دندانپزشک متخصص انتخاب می‌شود. پس بهتر است قبل از انجام ایمپلنت، تحقیقات کافی را در مورد دندانپزشک مورد نظر خود انجام دهید تا از تجربه و مهارت وی مطمئن و آسوده خاطر شوید.
 
جایگزین ایمپلنت

جایگزین ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در واقع یکی از شایع‌ترین روش‌های جایگزین دندان می‌باشد. این روز‌ها در بیشتر نقاط مختلف جهان از ایمپلنت بسیار استفاده می‌شود. ایمپلنت معمولاً برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده و یا از دست رفته به کار برده می‌شود. برای افرادی که به علت شرایط مختلف و خاص همچون: تصادفات و حوادث ناگهانی و انواع بیماری‌ها دندان‌های خود را از دست داده‌اند از ایمپلنت بسیار استفاده می‌شود. اما در بعضی از مواقع ایمپلنت تنها گزینه درمان نیست و یا مناسب افرادی که دندان از دست داده‌اند نمی‌باشد در این مواقع از روش‌های جایگزین ایمپلنت استفاده می‌شود. غالباً انتخاب روش جایگزین ایمپلنت به انتخاب و تصمیم پزشک متخصص و شرایط شخص بستگی دارد. جایگزین ایمپلنت یک روش ساده است و افرادی که استخوان مناسب و قوی در فک ندارند می‌توانند برای ترمیم دندان‌های خود از جایگزین ایمپلنت استفاده کنند.

روش‌های جایگزین ایمپلنت دندان

این روز‌ها روش‌های زیادی به عنوان جایگزین ایمپلنت دندان ابداع شده‌اند. در ادامه سایر روش‌های جایگزین ایمپلنت را معرفی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

مناسب‌ترین راه و روش‌های جایگزین ایمپلنت دندان:

● دندان مصنوعی
● پروتز‌های جزئی
● بریج دندان

هر کدام از این سه روش دارای خصوصیات و مزایا و معایب خاصی می‌باشند. این روش‌ها از شایع‌ترین و رایج‌ترین راه و روش‌های جایگزین ایمپلنت دندان به حساب می‌آیند. همچنین غالباً این روش‌ها از درد کمتری نیز برخوردار می‌باشند و معمولاً ساده‌تر و آسان‌تر از ایمپلنت در فک قرار می‌گیرند. اما این روش‌ها معایبی نیز دارند.  

بهترین جایگزین ایمپلنت چیست؟
جایگزین ایمپلنت

آشنایی با دندان مصنوعی مناسب‌ترین جایگزین ایمپلنت

دندان مصنوعی از روش‌های رایج جایگزین ایمپلنت دندان است. همچنین برای افرادی که به صورت کامل دندان‌های خود را از دست داده‌اند یک گزینه مناسب برای جایگزین ایمپلنت به شمار می‌رود. معمولاً این محصولات از جنس پلاستیک تولید می‌شوند. جنس این محصولات فوق‌العاده قوی و با کیفیت است. در بعضی از مواقع دندان مصنوعی را از مواد مخصوصی تولید می‌کنند که معمولاً این نوع از دندان‌ها از ارزش اقتصادی بالاتری برخوردار می‌باشند. این دندان‌ها معمولاً در دهان به راحتی قرار داده می‌شوند و قابلیت تمیز کردن راحت و جابه‌جایی آسان را دارا می‌باشند. افراد قبل از خواب و یا در زمان استراحت می‌توانند دندان‌ها را به راحتی و بدون هیچ دردی از دهان خود خارج کنند.

پروتز‌های جزئی جایگزینی مناسب برای ایمپلنت

این روش برای آن دسته از افرادی که دو یا چند دندان خود را از دست داده‌اند انتخابی فوق‌العاده است. این نوع از دندان‌ها از بهترین روش‌های جایگزین ایمپلنت است. معمولاً پروتز‌های جزئی از پایه‌های از جنس پلاستیک تولید می‌شوند و سپس دندان‌های غیر طبیعی یا مصنوعی به آن‌ها وصل می‌شوند. معمولاً پروتز‌های جزئی یک سری گیره‌هایی دارند که به راحتی به دندان‌های طبیعی وصل می‌شوند.

فواید دندان‌های پروتز جزئی:

● یکی از امن‌ترین و بهترین راه و روش‌های جایگزین ایمپلنت است.  
● پروتز‌های جزئی در واقع از پوسیدگی دندان به شدت پیشگیری می‌کنند و غالباً دچار پوسیدگی نمی‌شوند.
● افراد به راحتی می‌توانند صحبت کنند و هیچ سختی و ناراحتی در حین صحبت کردن برای افراد ایجاد نمی‌کند.  
● پروتز‌های جزئی، جویدن و خوردن غذا را برای فرد بسیار راحت و آسان می‌سازد و غالباً این دندان‌ها برای جویدن و میل کردن غذا بسیار مناسب هستند.

معایب پروتز‌های جزئی:

پروتز‌های جزئی همانطور که دارای فواید زیادی می‌باشند از معایبی نیز برخوردار می‌باشند.

● در دهان به صورت ثابت قرار نمی‌گیرند.  
● به علت تکان خوردن و غیر ثابت بودن پروتز‌های جزئی ممکن است در دهان بعضی از افراد زخم‌های کوچکی ایجاد شود.

بریج دندانی و معایب و مزایای آن

بریج دندان از ساده‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های جایگزین ایمپلنت دندان در جهان است. بریج دندان پشتیبان دندان‌های غیر مصنوعی و طبیعی می‌باشد. غالباً این نوع دندان‌ها از جنس پرسلن قوی و با کیفیت تولید می‌شوند. رنگ و شکل و حتی ظاهر بریج دندانی هر فرد به صورت سفارشی ساخته و طراحی می‌شود.

از فواید و مزایای بریج دندان:

بریج دندان دارای ثبات و استحکام بیشتری می‌باشد و نسبت به سایر روش‌ها و دندان‌های مصنوعی این روش از ثبات بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

● دارای عمر طولانی
● زیباسازی ظاهر صورت

معایب روش بریج دندانی:

● احتمال تغییر دندان‌های طبیعی
● وارد کردن فشار به دندان‌های طبیعی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین