کد خبر: ۷۹۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
تسهیل دسترسی ایرانیان به اینترنت ماهواره‌ای؟

آمریکا مجوز افزایش حمایت از اینترنت آزاد ایران را صادر کرد

دولت آمریکا روز جمعه تدابیری را برای تسهیل دسترسی ایرانیان به اینترنت اعلام کرد.
آمریکا مجوز افزایش حمایت از اینترنت آزاد ایران را صادر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بنا به اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا دولت این کشور دستورالعمل رعایت تحریم‌ها را به روزرسانی کرده است تا به شرکت‌های فعال در عرصه فناوری امکان عرضه گزینه‌های بیشتری از «خدمات امن» به مردم ایران را بدهد.

به گفته معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به روزرسانی دستورالعمل رعایت تحریم‌ها «دایره خدمات اینترنتی قابل دسترس برای ایرانیان» را افزایش خواهد داد.

به نوشته یورونیوز؛ ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت فضایی اسپیس‌ایکس که ماهواره‌های استارلینک را به مدار زمین می‌فرستد پیش از این از مقامات آمریکا خواسته بود معافیت‌هایی را برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در نظر بگیرد تا بدون اینکه مشمول تحریم‌های واشنگتن علیه تهران شوند به ایرانیان خدمات‌رسانی کنند.

به نوشته فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در «دستورالعمل عمومی D-۲» تصریح کرده مبادلات مربوط به تأمین «برخی خدمات، نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌های ضروری برای ارتباطات»، در موارد ذیل مشمول ممنوعیت‌های تحریمی نمی‌شوند:

۱- تأمین خدمات رایگان یا بدون هزینه؛ صادرات یا بازصادرات رایگان یا بدون هزینه هر گونه خدمات ضروری برای ارتباطات اینترنتی (مانند ارسال پیام، چت و ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، انتشار عکس و فیلم، جستجو در اینترنت، پلتفورم‌های رسانه‌های اجتماعی، پلتفورم‌های هماهنگی، ویدئو کنفرانس، بازی‌های رایانه‌ای و پلتفورم‌های یادگیری اینترنتی، ترجمه اتوماتیک، نقشه‌های اینترنتی و غیره) چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم از ایالات متحده یا توسط یک شخص آمریکایی به ایران بلامانع است.

۲- نرم‌افزار‌های رایگان یا بدون هزینه؛ صادرات یا بازصادرات رایگان یا بدون هزینه هر گونه نرم‌افزار لازم برای ارتباطات اینترنتی مبنی بر آنکه آن نرم‌افزار مشمول محدودیت‌های صادراتی وزرت بازرگانی آمریکا نباشد، بلامانع است.

۳- صادرات یا بازصادرات مستقیم یا غیرمستقیم خدمات اتصال اینترنتی تجاری یا تأسیسات انتقال ارتباطات راه دور (نظیر لینک‌های ماهواره‌ای یا خطوط اختصاصی که کیفیت خدمات را ضمانت می‌کنند.) بلامانع است.

۴- صادرات یا بازصادرات مستقیم یا غیرمستقیم خدمات میزبانی وب برای وب‌سایت‌های تجاری مستقر در ایران یا برای خدمات ثبت دامنه برای افرادی مستقر در ایران یا حکومت ایران بلامانع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین