کد خبر: ۷۹۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰

آخرین اخبار از تلفات زلزله چهارشنبه قشم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرماندار شهرستان قشم گفت: «13 روستای جزیره قشم در اثر زلزله بین 20 تا 70 درصد تخریب شده است که در ارزیابی جمعیت هلال احمر یک‌هزار خانوار خسارت‌های مالی دیده‌اند».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، به نقل از ایسنا، مهدی ایران نژاد افزود: «از شب گذشته توزیع ارزاق عمومی شامل آب شرب، نان گرم و کنسرو ماهی در قالب سبد خانوار بین آسیب‌دیدگان زلزله توزیع شد».

ایران نژاد خاطر نشان کرد: «همچنین صبح امروز پنجشنبه سه میلیون ریال به عنوان کمک هزینه به خانواده فوت شدگان از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و با هماهنگی فرمانداری قشم پرداخت شد».

وی اظهار کرد: «تعداد 620 چادر شش نفره صبح امروز در روستاهای آسیب‌دیده توزیع شد و همچنین یک‌هزار و 500 پتو ، یک‌هزار و 300 موکت و 500 عدد ظروف کامل بین مردم توزیع شده است».

فرماندار شهرستان قشم یادآورشد: «کل اقلام مصرفی مردم برای مدت یک هفته به تعداد 500 سبد خانواده بین روستاییان زلزله زده توزیع شده است و یک‌هزار سبد کالا ظرف امروز بین خانواده‌ها از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) بین خانواده توزیع خواهد شد».

وی همچنین درباره احتمال زلزله در شهرستان قشم ، ‌گفت: «در جلسه ستاد بحران شهرستان که صبح امروز پنجشنبه تشکیل شد دو محل در شهر قشم جهت آمادگی بیشتر برای وقوع زلزله و اسکان مردم جانمایی شده است که تمام امکان رفاهی برای اسکان مردم در حاشیه سینما دریا مهیا شده است و هلال احمر و ستاد بحران شهرستان آمادگی کامل برای خدمات دهی به مردم هستند».

ایران‌ نژاد، آمار کشته شدگان را هفت تن را و مجروحین را 46 نفر اعلام کرد و افزود: «9 نفر از مجروحین توسط بالگردهای منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به بندرعباس اعزام شده‌اند و 4 نفر در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) قشم بستری و 33 نفر هم بعد از درمان سرپایی مرخص شده‌اند».

به گفته فرماندار شهرستان قشم، ظرف سال‌های 85 و 86 مبلغ 300 میلیون تومان برای مقاوم سازی و بهینه‌سازی خانه‌های روستایی پرداخت شده است به همین دلیل در زلزله روز گذشته به روستاهای شهرستان قشم خسارت‌های کمی وارد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۱
0
0
روزنامه خبري افتاب مطالب واقعي و به روز دا اختيار بينده گان قرار ميدهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین