کد خبر: ۷۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۷
جهانبخش خانجانی در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

دولت نباید از نقد آقای روحانی بهراسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد نقد دولت توسط رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: «دولت در مقابل اظهارات آقای دکتر روحانی به جای اینکه مظلوم‌نمایی کند و بیان انتقادات را تخریب بداند به بحث علمی بپردازد».

جهانبخش خانجانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «هربار که انتقادی از دولت صورت می‌گیرد یکی از وابستگان سخنگوی محترم دولت به هتاکی و فحاشی می‌پردازد. این موارد جایگاهی در قاموس دینی ما ندارد. افرادی که حرف لغو مطرح می‌کنند هرچند سابقه خوبی داشته باشند، از نظر دینی شخصیت خوبی تلقی نمی‌شوند».

وی با اشاره به دیدگاه متزلزل دولت در مقابل هرگونه نقد خاطرنشان کرد: ‌«اشکال بزرگ و عمده‌ای که در ساختار پاسخگویی دولت وجود دارد این است که مکانیزم بررسی انتقادات در ساختار دولت وجود ندارد». 

وی افزود: «دولت نباید با کوچکترین انتقادی احساس کند که اصل دولت زیر سوال می‌رود و تخریب می‌شود».

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به سخنان دکتر حسن روحانی گفت: «نکاتی که آقای روحانی مطرح کرده‌اند را مطالعه کرده‌ام و معتقدم که جناب آقای رئیس‌جمهور و یا عوامل متعدد ایشان که دارای بخش‌های مختلف خبری و پروپاگاندا هستند می‌توانند پاسخگو باشند. آنها حتی فیلم‌سازانی دارند که می‌توانند برای ایشان جلوه‌های ویژه‌ای ایجاد کنند».

وی ضمن تایید مواضع آقای روحانی درباره پرونده هسته‌ای یادآور شد: «چرا سه قطعنامه‌ای که علیه جمهوری اسلامی در دولت نهم اتفاق افتاده است در زمان حضرت امام (ره)، دولت میرحسین موسوی،‌ دولت مقام معظم رهبری، دولت آقای هاشمی و یا دولت آقای خاتمی تصویب نشدند؟ در شرایطی که دشمن نسبت به دولت‌های قبلی در ضعیف‌ترین حالت قرار دارد».

جهانبخش خانجانی ضمن قابل مقایسه ندانستن تخریب صورت گرفته در دولت قبلی با انتقادهایی که دولت نهم با آن مواجه است گفت: «اکنون دولت نهم از حمایت‌های بی‌مضایقه و عمیق مقام معظم رهبری برخوردار است و نهادهای حاکمیتی به طور عمده از دولت حمایت می‌کنند بنابراین نباید در مقابل نقد یک شخصیت سیاسی هراسی به خود راه دهد و به جای پاسخگویی فرافکنی کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین