کد خبر: ۷۹۶۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

آیا درد شانه نشانه ابتلا به سرطان سینه است؟

اکثر افراد سرطان سینه را با توده‌ای در سینه مرتبط می‌دانند اما آیا می‌دانستید که درد شانه نیز می‌تواند یک علامت هشداردهنده باشد؟
آیا درد شانه نشانه ابتلا به سرطان سینه است؟
آفتاب‌‌نیوز :

اگرچه این مورد چندان رایج نیست اما سرطان سینه می‌تواند باعث درد در شانه یا بالای بازو شود و علت این است که در برخی موارد، سرطان می‌تواند به این مناطق گسترش یابد.

به نقل از هلث،  درد شانه همچنین گاهی اوقات می‌تواند به دنبال درمان سرطان سینه ایجاد شود. اگر درد شانه غیرقابل توضیحی را تجربه می‌کنید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. در حالی که بعید است، سرطان سینه باشد اما همیشه بهتر است معاینه شوید.

دلایل دیگری نیز برای درد شانه مانند آسیب روتاتور کاف یا عضلات گرداننده شانه وجود دارد. اما اگر علائم دیگری از سرطان سینه، مانند توده در سینه یا تغییرات در پوست دارید، ارزش این را دارد که توسط پزشک معاینه شوید.

اگر نگران ابتلا به سرطان سینه هستید، بهترین کار این است که به‌طور منظم ماموگرافی انجام دهید. غربالگری‌ها می‌توانند سرطان سینه را زود تشخیص دهند، زمانی که قابل درمان باشد.

سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان است. چندین عامل خطر برای ابتلا به سرطان سینه از جمله سن، سابقه خانوادگی، سابقه شخصی بیماری‌های خاص و انتخاب سبک زندگی وجود دارد. با این حال، داشتن یک یا چند مورد از این عوامل خطر به این معنی نیست که قطعا به سرطان سینه مبتلا خواهید شد.

علائم سرطان سینه می‌تواند شامل توده یا ضخیم شدن سینه، تغییر در اندازه یا شکل، ترشح از نوک پستان و تغییرات در پوست سینه مانند قرمزی یا فرورفتگی باشد اما همه سرطان‌های سینه علائمی ایجاد نمی‌کنند.

چندین گزینه درمانی برای سرطان سینه از جمله جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی و درمان هدفمند وجود دارد. نوع درمان توصیه شده به مرحله و نوع سرطان سینه همچنین به سلامت کلی و ترجیحات شخصی بیمار بستگی دارد.

سرطان سینه می‌تواند یک تشخیص بسیار ترسناک باشد اما مهم است که به یاد داشته باشید، گزینه‌های درمانی زیادی وجود دارد و اکثر افراد مبتلا به سرطان سینه به زندگی طولانی و سالم ادامه می‌دهند.

اگر سرطان سینه برای شما تشخیص داده شده است، با پزشک خود در مورد گزینه‌های درمانی خود صحبت کنید و برنامه‌ای را تنظیم کنید که برای شما مناسب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین