کد خبر: ۷۹۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

رقص در قتلگاه خاشقچی و انتقاد کاربران فضای مجازی

جشن نود و دومین سالروز تاسیس پادشاهی سعودی با حضور مسئولان سعودی و ترکیه در قتلگاه جمال خاشقچی در استانبول برگزار شد.
رقص در قتلگاه خاشقچی و انتقاد کاربران فضای مجازی
آفتاب‌‌نیوز :

 در این جشن که با حضور سلیمان صویلو وزیر کشور ترکیه، علی یرلی قایا شهردار استانبول و شماری از مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، شرکت کنندگان سالروز تاسیس پادشاهی سعودی را جشن گرفتند.

به گزارش از پایگاه خبری عربی ۲۱، این مراسم با واکنش گسترده فعالان و کاربران فضای مجازی و شبکه های اجتماعی روبرو شد. آن ها با یادآوری قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول به انتقاد از مسئولان ترکیه و معامله بر سر خون این روزنامه نگار پرداختند.

فعالان فضای مجازی، با یادآوری مواضع سرسختانه رئیس جمهوری و دیگر مسئولان ترکیه پس از قتل خاشقچی، شرکت آن ها در این مراسم و در قتلگاه وی را اقدامی ننگین نامیدند.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی قتل رسید. مقام‌های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه پس از این جنایت، در چند نطق آتشین رژیم آل سعود را به برنامه ریزی و قتل هدفمند خاشقچی متهم کرده بود و بارها وعده مجازات عاملان قتل وی داد.

اردوغان که ماه‌های اخیر با بحران شدید اقتصادی در کشورش و کاهش شدید ارزش لیر مواجه است، برای برون رفت از این وضعیت تلاش کرده تا روابط خود با سعودی‌ها را بهبود بخشد و در این راه پرونده قتل خاشقچی را وجه المصالحه قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین