کد خبر: ۷۹۶۵۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸

امین تارخ بدون جانشین در بازیگری ممتاز در اخلاق

امین تارخ، نقش‌های ماندگار بسیاری را در کارنامه هنری خود داشت که در یاد نسل‌های مختلف ماندگار شده است. درگذشت او بسیاری را شوکه کرد و به عقیده بعضی، از دست دادن او بسیار غیر منتظره بود.
امین تارخ بدون جانشین در بازیگری ممتاز در اخلاق
آفتاب‌‌نیوز :

هادی مرزبان و امین تارخ در تئاتر «تنبور نواز» که در سال ۱۳۷۲ به روی صحنه رفت با یکدیگر همکاری کردند. پرویز پرستویی، حسن پورشیرازی و جمشید اسماعیل خانی و دیگر بازیگران نیز در این تئاتر حضور داشتند. این تجربه همکاری باعث شد تا از هادی مرزبان بخواهیم درباره خلق و خو، رفتار و منش امین تارخ برای ما بگوید: «امین تارخ از آن دسته بازیگرانی بود که در کاری که حضور داشت، ارزش خود را در آن ثابت می‌کرد.»

یاد و خاطرات او

مرزبان از خاطره خود با تارخ در تئاتر «تنبور نواز» می‌گوید: «او نگران این بود که تماشاچی نتواند این تئاتر را به دلیل زبان فاخر درک و حضم کند؛ به یاد دارم وقتی به او میزان‌سن می‌دادم به شوخی می‌گفت: «اگر تا اون موقع تماشاچی‌ای تو سالن باقی بمونه.» و ما مدام در این رابطه با هم گفتگو می‌کردیم»

او به یاد یکی از شب‌های اجرا می‌افتد و می‌افزاید: «در آن سال‌ها سایتی برای خرید بلیت مثل الان وجود نداشت و مردم از گیشه بلیت تهیه می‌کردند. صف تماشاچیان در چندمین روز اجرا بسیار طولانی بود. آن روز، وقتی من درحال صحبت با یکی از بچه‌ها بودم، امین از در وارد شد و گفت: «هادی این مردم دیوانه شدن؟ اینجا چی می‌خوان؟» تارخ، گمان نمی‌کرد با وجود دیالوگ‌های فاخر و بسیار ادبی، مردم جذب این اجرا شوند.»

مرزبان این تئاتر را یکی از آثار موفق خود خواند و از افرادی که در این اثر حضور داشتند یاد کرد و آن‌ها را از بهترین‌ها دانست.

به گفته این کارگردان تئاتر، قرار بود این اثر در خارج از کشور نیز به روی صحنه برود؛ اما به دلیل مشکلات مالی این اتفاق رخ نداد.

ارتباط مرزبان با تارخ

او به یادمی‌آورد: «حدود یک ماه پیش، امین از استانبول با من تماس گرفت و تاریخ دقیق زمان اجرای «تنبور نواز» را پرسید. همان زمان درباره کار جدید خود با او صحبت کردم که جز کار‌های لاکچری و در رابطه با شمس و مولانا است و به شوخی به او گفتم: «سرت رو کردم تو دیگ» خندید و گفت که سر من برای این کار آماده است.»

شوک بزرگ

هادی مرزبان از شوکی که با شنیدن خبر فوت امین تارخ به او وارد شد می‌گوید: «وقتی این خبر را شنیدم بسیار شوکه شدم. نوبت او نبود، نمی‌دانم چه شد، خیلی حیف شد. تارخ واقعا یکی از آدم‌های بدون جانشین است، امین واقعا خاص بود و حیف شد.»

کارگردان تئاتر «تنبورنواز»، از رفتار امین تارخ در کار تعریف کرد: «اخلاق بسیار خوبی داشت و از او بسیار راضی بودم. تجربه همکاری‌ام با او بسیار رضایت‌بخش بود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین