کد خبر: ۷۹۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۶

پاپ: فرانسه دختر بزرگ کلیساست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در جریان سفر 4 روزه پاپ بندیک شانزدهم به فرانسه، رهبر کاتولیکهای جهان فرانسه را دختر بزرگ کلیسا خواند و از مقامات این کشور خواست تا درباره جدایی دین از سیاست بیشتر بیاندیشند و دین و سیاست باید نسبت به یکدیگر بازتر برخورد کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، پاپ بندیکت شانزدهم روز جمعه  پس از ورود با استقبال «نیکولاسارکوزی» رئیس‌جمهور فرانسه روبرو شد. بندیکت شانزدهم جمعه  با رهبران مسلمان و یهودی در پاریس دیدار داشت.

سارکوزی در جریان سفر سال گذشته خود به واتیکان از سکولاریسم مثبت در فرانسه سخن گفته بود که با انتقاداتی همراه بود. شایان ذکر است رئیس جمهور فرانسه روز جمعه اظهار داشت: «دین در زندگی اجتماعی باید جای داشته باشد».

پاپ در میان رهبران سیاسی و دینی فرانسوی در کاخ الیزه گفت: «ضروری است که نسبت به نقش غیرقابل تعویض دین در ایجاد وجدان اخلاقی در جامعه آگاه باشیم».  او در عین حال بر ضروری بودن تشخیص قلمرو دین از سیاست تاکید کرد. 

پاپ در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «با وجود هزاران کلیسا در فرانسه این کشور با کمبود کشیش روبرو است». 

با افزاش پیروان دین اسلام در فرانسه مسأله دین در این کشور به بحثی داغ تبدیل شده است. با وجودی که مسیحیان کاتولیک هنوز در صدر قرار دارند، فرانسه در اروپا بزرگترین جمعیت مسلمانان و یهودیان را در خود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین