کد خبر: ۷۹۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تبلیغات

چطور یک نقاشی ساختمان ارزان داشته باشیم؟

نقاشی ساختمان ارزان و باکیفیت رویای دور از دسترسی نیست. با ما همراه باشید تا چند راهنمایی موثر برای رنگ کردن خانه با کمترین هزینه در اختیارتان بگذاریم.
چطور یک نقاشی ساختمان ارزان داشته باشیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

نقاشی ذاتا از روش‌های کم‌هزینه برای تغییر دکور است. اما با نقاشی ساختمان ارزان باز هم می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد. برای اینکار بعضی افراد خودشان دست به قلم‌مو می‌برند، برخی سراغ آن دسته متخصصان نقاشی ساختمان در کرج، نقاشی ساختمان مشهد یا ... می‌روند که نرخ اقتصادی‌ای دارند و غیره.

در ادامه، یک چک‌لیست کامل را ملاحظه می‌کنید؛ که با رعایت چندنکته ساده به شما کمک می‌کند یک نقاشی ساختمان ارزان داشته باشید. بدون اینکه کیفیت نتیجه نهایی تحت تاثیر قرار بگیرد.

نقاشی ساختمان ارزان با ۸ نکته ساده، اما موثر

احتمالا تا الان چرخی در بازار‌های اینترنتی و فیزیکی زده‌اید، و ایده‌هایی درباره قیمت رنگ و استخدام نقاش دارید. اجازه دهید بگوییم با انجام چه کار‌هایی می‌توانید به کاهش هزینه پروژه نهایی نقاشی ساختمان در کرج کمک کنید:

وسایل نقاشی را نخرید، قرض بگیرید

یکی از ساده‌ترین کار‌ها برای داشتن یک نقاشی ساختمان ارزان، قرض گرفتن لوازم آن از دوستان و آشنایانی است که به تازگی چیزی یا جایی را رنگ کرده‌اند. آن‌ها احتمالا فعلا به وسایل احتیاج نخواهند داشت. شما هم می‌توانید آن‌ها را بدون کوچکترین آسیب به آن‌ها برگردانید.

البته منظورمان رنگ نیست. این محصول نه تنها تاریخ مصرف مشخصی دارد؛ بلکه احتمالا رنگ مدنظر شما با آن متفاوت است. اما غلطک نقاشی، قلم‌مو، چسب نقاشی، حتی نردبان و ... چنین مشکلی ندارند.

مساحت دیوار‌ها را به دست آورید

برای نقاشی ساختمان ارزان لازم نیست کم رنگ بخرید. فقط باید مطمئن شوید به اندازه کافی رنگ تهیه می‌کنید. البته مقداری کمی رنگ ته قوطی بعد از نقاشی آنقدر‌ها هم بد نیست (که می‌توان بعدا از آن برای پوشاندن آسیب‌ها استفاده کرد). اما نگهداری و دفع صحیح مقدار زیادی رنگ باقی‌مانده کار ساده‌ای نیست.

برای جلوگیری از این مشکل، مساحت سطوحی که به رنگ‌آمیزی احتیاج دارند را محاسبه کنید. برای اینکار می‌توانید از «ماشین حساب رنگ» استفاده کنید، تا ببینید باید چند قوطی رنگ بخرید.

به کیفیت رنگ توجه کنید

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند برای نقاشی ساختمان ارزان باید اقتصادی‌ترین مواد اولیه را تهیه کرد. اینکار، حداقل برای پروژه‌های رنگ‌آمیزی ساختمان بهترین ایده نیست. همان‌طور که استادکار‌های نقاشی ساختمان در کرج، تهران و ... می‌گویند.

رنگ‌های ارزان معمولا نازک‌اند، و برای خوب پوشاندن دیوار به چندلایه از آن‌ها احتیاج داریم. به دنبال رنگی با قیمت مناسب باشید که با توجه به سطح اولیه (گچ یا رنگ) نتیجه خوبی ارائه دهد، و ویژگی‌های قابل توجهی هم داشته باشد. مثلا خودش پرایمر هم باشد.

رنگ‌های بسیار باکیفیت و ضمانت‌دار کمکی به نقاشی ساختمان ارزان نمی‌کنند، و ممکن است قبل از اینکه فرسوده شوند، از آن‌ها خسته شوید.

نقاش ساختمان ارزان

فقط در صورت لزوم از پرایمر استفاده کنید

هر متخصص نقاشی ساختمان مشهد و سایر شهر‌ها از پرایمر در روند کار خود استفاده می‌کند. اما اگر هدف اصلی کاهش هزینه‌ها باشد، می‌توان گزینه‌های دیگری را در نظر گرفت. در بازار رنگ‌هایی هستند که خودشان پرایمر دارند، و نتیجه نقاشی با آن‌ها آنقدر یکدست است هزینه اضافی برای خرید آستر لازم نباشد.

اگر قرار است روی رنگ تیره، رنگ روشن بزنید، یا سطح دیوار‌ها کاملا صاف نیست، یک آستر ارزان‌قیمت می‌تواند شما را از نیاز به چندلایه رنگ (گران‌تر) نجات دهد. البته آسیب‌های اساسی روی سطح دیوار به زیرکاری احتیاج دارند، که می‌تواند هزینه را کمی بالا ببرد.

از رنگ‌ها دوباره استفاده کنید

اگر همین حالا در خانه یکی‌دو قوطی رنگ دارید، یک قدم دیگر به نقاشی ساختمان ارزان نزدیک شده‌اید. به تازگی بیشتر افراد مایل‌اند تمام اتاق‌های خانه یک رنگ نباشند.

این موضوع هم ظاهر مدرنی به خانه می‌دهد، هم به معنی خرید رنگ کمتر است؛ که در نهایت باعث صرفه‌جویی در هزینه می‌شود، به خصوص اگر آن رنگ نسبتا مقرون به صرفه باشد.

آماده‌سازی اصولی را فراموش نکنید

عاملی که بعضا در نقاشی ساختمان ارزان نادیده گرفته می‌شود، آماده‌سازی با برنامه‌ریزی دقیق است. ابتدا تمیز کردن دیوارها، استفاده از نوار نقاشی، پوشاندن دستگیره‌ها و کف، برداشتن کلید‌ها و پریز‌ها و ... هم به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند، و هم صرفه‌جویی در هزینه.

اشتبا‌ها رنگ شدن چیزی دردسر‌های کار را افزایش می‌دهد. گاهی حتی لازم می‌شود لوازم جدیدی را برای مقابله با آن تهیه کنید. برای جلوگیری از این اتفاقات این مرحله را از قلم نیندازید، تا حتی یک قطره رنگ و یک دقیقه زمان هدر نرود.

با دقت رنگ‌آمیزی کنید

برای نقاشی ساختمان ارزان باید اشتباهات احتمالی را هم به حداقل رساند. بنابراین، مطمئن شوید نکات نقاشی با قلم‌مو و غلطک را می‌دانید، و از ویژگی‌های رنگی که دارید مطلع هستید.

هنگام رنگ‌آمیزی هم حوصله کنید و با دقت کار را انجام دهید. رنگ‌آمیزی‌های عجولانه معمولا دوباره به رنگ‌آمیزی کامل احتیاج دارند.

نقاشی ساختمان ارزان قیمت

در آخر، برای نقاشی ساختمان ارزان از متخصصان کمک بگیرید

به عنوان آخرین نکته، استخدام یک نقاش حرفه‌ای هم می‌تواند به چند شکل هزینه‌های شما را کاهش دهد. پروژه‌های پیچیده داخلی یا رنگ‌آمیزی فضا‌های بیرونی به کنار (که بهتر است همیشه توسط نقاش ماهر انجام شود)، شاید در حال حاضر زمان یا علاقه‌ای برای انجام پروژه‌های ساده نقاشی هم نداشته باشید.

به تمام آماده‌سازی‌هایی که باید انجام دهید، مطالبی که باید مطالعه کنید، زمانی که باید صرف کنید و ... فکر کنید و ببینید آیا ارزش دارد که چندین ساعت یا چندین روز برای اینکار صرف کنید؟ اگر اینطور نیست، می‌توانید از دستان و آشنایان پرس‌وجو کنید تا ببینید فرد خاصی را توصیه می‌کنند یا خیر.

همچنین می‌توانید از طریق بازار‌های آنلاین خدمات مانند «خدمت از ما» با برترین استادکار‌های حوزه نقاشی ساختمان در کرج، نقاشی ساختمان مشهد و ... آشنا شوید. در چنین پلتفرم‌هایی می‌توانید ضمن استعلام رایگان هزینه از متخصصان (و پیدا کردن کمترین هزینه برای نقاشی ساختمان ارزان)، نظر مشتری‌های قبلی آن‌ها را هم بررسی کنید.

نهایتا، نقاشی که استخدام می‌کنید می‌تواند به شما در انتخاب رنگ و آماده‌سازی اصولی کمک کند. او همچنین می‌تواند به نکاتی درباره اینکه کدام رنگ در منطقه شما بهترین کارایی را دارد اشاره کند، تا نهایتا بهترین نتیجه حاصل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین