تحقیقات نشان داده است تیکتاک، اطلاعات کودکان پایین ۱۳ سال را بدون رضایت والدین آنها استفاده کرده و در فراهم کردن اطلاعات مناسب برای کاربرانش به شکل واضح، کوتاهی کرده است.
دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس، اطلاعیه مکتوبی در خصوص اقداماتی که قرار است انجام شود، به تیکتاک و شرکت "تیکتاک اینفورمیشن تکنولوژیز یو کی" ارسال کرده است.
جان ادواردز، کمیسیونر اطلاعات در این باره گفت: شرکتهایی که خدمات دیجیتالی فراهم میکنند، یک وظیفه قانونی برای اعمال حفاظت های لازم، دارند اما بررسی ما نشان میدهد که تیکتاک در عمل به این الزام، کوتاهی کرده است.
بررسی دفتر کمیسیونر اطلاعات انگلیس نشان میدهد تیکتاک در فاصله ماه مه سال ۲۰۱۸ تا ژوییه سال ۲۰۲۰، قانون حفاظت از دیتای انگلیس را نقض کرده است.
کمیته بازرگانی سنای آمریکا در ژوییه، به تصویب افزایش سن کاربران خردسال به ۱۶ سال که باید از حفاظت حریم خصوصی آنلاین ویژه برخوردار شوند، رای داد و تبلیغات هدفمند کودکان توسط شرکت هایی مانند تیکتاک و اسنپ چت را بدون موافقت آنها، ممنوع کرد.
در این بین، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد قانونگذاران آمریکایی و تیکتاک در حال رسیدن به توافقی هستند که تحت آن، این اپلیکیشن ویدئویی کوتاه تغییراتی در امنیت دیتا و نظارت صورت میدهد، بدون این که لازم باشد بایت دنس – شرکت مادر چینی تیکتاک- تیکتاک را بفروشد.
بر اساس گزارش رویترز، تیکتاک مدتهاست زیر ذرهبین قانون گذاران آمریکایی است که حفاظت از دیتای کاربران توسط این اپلیکیشن چینی را زیر سوال بردهاند. بیش از دو سال از زمانی که دولت آمریکا با اشاره به نگرانی های امنیت ملی و افتادن اطلاعات کاربران آمریکایی به دست مقامات چین، به بایت دنس دستور داد تیکتاک را بفروشد، میگذرد.
تیکتاک یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی جهان با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه فعال در سطح جهانی است و آمریکا، بزرگترین بازار تیکتاک به شمار میرود.