کد خبر: ۷۹۷۲۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸

آمریکا به دنبال تغییر وزیر خزانه‌داری

​در پی انتقاد‌ها از مدیریت اقتصادی دولت جو بایدن، کاخ سفید در تدارک انتخاب جایگزین سریع و برای وزارت خزانه‌داری آمریکا است.
آمریکا به دنبال تغییر وزیر خزانه‌داری
آفتاب‌‌نیوز :

اخبار آمریکا حکایت از برکناری وزیر خزانه داری این ایالت را دارد. البته هنوز تصمیمی درباره جایگزین احتمالی جنت یلن گرفته نشده، اما چند منبع آگاه گفتند که ابقا یا برکناری او به نتیجه انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر بستگی دارد.

هرچند وزیر خزانه‌داری تنها عضو کابینه بایدن نیست که احتمال برکناری‌اش وجود دارد. گفته می شود برایان دیز، رئیس شورای اقتصادی ملی آمریکا هم با احتمال برکناری مواجه است.

به گزارش وبسایت شبکه المیادین، همچنین انتظار می‌رود سیسیلیا رز، رئیس شورای مشاوران اقتصادی هم سال آینده میلادی به کرسی دانشگاه بازگشته و یک صندلی اقتصادی دیگر در دولت بایدن را خالی کند.

جنت یلن به مخالفت‌هایش با بایدن بر سر موضوعات حساسی مانند اجرای طرح بخشودگی وام‌های دانش‌آموزی و مقصر دانستن «کورپرت آمریکا» در بحران تورم معروف است؛ هرچند که در مورد مسئله دوم، یلن اعتراف کرد که اشتباه می‌کرده و افزایش نرخ بهره، به سود دولت فدرال خواهد بود.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا هم تایید کرد که احتمالا پس از انتخابات میاندوره‌ای تغییراتی در ساختار کابینه ایجاد خواهد شد، اما تصریح کرد که جنت یلن و برایان دیز در مناصب خود باقی خواهند ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین