کد خبر: ۷۹۷۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
خلوصی آکار:

به هرگونه اقدام غیرقانونی یونان پاسخ لازم را می‌دهیم

​وزیر دفاع ترکیه امروز اعلام کرد یونان فکر می‌کند با انتقال مشکلات به عرصه بین المللی و تحمیل عمل انجام شده می‌تواند حقوق ترکیه را غصب کند.
به هرگونه اقدام غیرقانونی یونان پاسخ لازم را می‌دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با حضور در برنامه‌ ای در این وزارتخانه گفت: باید درک شود که تا کنون در چارچوب اصل واکنش متقابل، در میز (تصمیم گیری) و میدان عمل به هر گونه اقدام ناحق و غیرقانونی یونان پاسخ لازم را داده‌ ایم و از این پس نیز خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر دفاع ترکیه اضافه کرد که یونان فکر می‌ کند با انتقال مشکلات به عرصه بین‌ المللی و تحمیل عمل انجام شده می‌ تواند حقوق ترکیه را غصب کند، اما به‌ شدت اشتباه می‌ کند.

*ترکیه می‌ خواهد اژه و مدیترانه به دریاهای دوستی تبدیل شوند و تمام ثروت به‌ طور منصفانه تقسیم شود. از این جهت، این به نفع هم یونان، هم منطقه و هم ناتو خواهد بود که یونانو ترکیه را به جای تهدید، به‌عنوان یک متحد و همسایه قابل اعتماد و مؤثر ببیند. مردم همسایه ما نیز باید مطمئن باشند که ترکیه خواستار یک آینده مسالمت‌ آمیز و مرفه با یونان است. انتظار ما از طرف‌ های ثالث نیز این است که این مساله را بی‌ طرفانه، با منطق و عقل‌ سلیم و در پرتو علم و حقوق بین‌ المللی در نظر بگیرند. در نتیجه مصمم و قادر هستیم از حقوق و منافع خود در اژه و مدیترانه شرقی از جمله قبرس محافظت کنیم.

*انتقال امن غلات اوکراین به سایر کشورها به واسطه مرکز مشترک هماهنگی که در ۲۷ ژوئیه با هماهنگی وزارت دفاع ترکیه فعالیت خود را آغاز کرد، طبق برنامه ادامه دارد. تا کنون بیش از ۲۰۰ کشتی حامل بالغ بر ۵ میلیون تن غلات از بنادر اوکراین خارج شده‌ اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین