کد خبر: ۷۹۷۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳

پوند سقوط کرد

پوند انگلیس با وجود مداخله بانک مرکزی انگلیس در بازار اوراق قرضه سقوط کرد.
پوند سقوط کرد
آفتاب‌‌نیوز :

پوند انگلیس به کاهش شدید در برابر دلار ادامه داد و در روز گذشته با وجود مداخله بانک مرکزی انگلیس در بازار اوراق قرضه در بحبوحه آشفتگی بازار، با ۱.۶ درصد کاهش به ۱.۰۵۳۸ دلار رسید.

به گزارش اکونومیک، پوند انگلیس روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسید و پس از قول کواسی کوارتنگ، وزیر خزانه‌داری در مورد کاهش بیشتر مالیات به میزان ۴.۷ درصد نزول کرد و به ۱.۰۳۵ دلار رسید.

هفته گذشته، دولت جدید به رهبری نخست‌وزیر لیز تراس برنامه‌ای را برای تقویت رشد اقتصادی از جمله از طریق کاهش مالیات و لغو برنامه افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها به ۲۵ درصد اعلام کرد؛ در مجموع، تخمین زده می‌شود که این طرح تا سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷، ۴۵ میلیارد پوند (بیش از ۴۸.۲ میلیارد دلار) هزینه داشته باشد.

آژانس رتبه‌بندی جهانی مودی در بیانیه‌ای احتیاطی درباره «بودجه کوچک» دولت که به تازگی رونمایی شده است، هشدار داد که کاهش‌های مالیاتی بزرگ و بدون بودجه ممکن است در بحبوحه افزایش هزینه‌های استقراض و چشم‌انداز رشد ضعیف‌تر منجر به کسری بودجه بیشتر شود.

صندوق بین‌المللی پول همچنین به بریتانیا در مورد «بودجه کوچک» جدید هشدار داد و گفت که ماهیت اقدامات مالی فعلی احتمالاً نابرابری را افزایش خواهد داد.

طی چهار هفته گذشته، ارزش پوند/ دلار ۹.۵۹ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران گفتند که کاهش اخیر ارزش پول نه تنها منعکس‌کننده قدرت گسترده دلار است بلکه نگرانی در مورد اقتصاد بریتانیا را نیز منعکس می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین