کد خبر: ۷۹۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
پذیرش ۳.۵ میلیون اظهارنامه مالیاتی با اعتماد به مؤدیان

وزیر اقتصاد: مهار تورم به صورت هفتگی رصد می‌شود

وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به ابلاغ الکترونیکی تمامی گواهی‌های مفاصا حساب مالیاتی تا پایان پاییز، گفت: از حدود ۴.۵ میلیون اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی، حدود ۳.۵ میلیون اظهارنامه بدون رسیدگی و با اعتماد به مؤدیان مورد پذیرش قرار گرفت.
وزیر اقتصاد: مهار تورم به صورت هفتگی رصد می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی ظهر امروز در حاشیه اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کل کشور در مشهد، به خبرنگاران گفت: در این اجلاس ضمن مروری بر عملکرد سازمان‌های امور مالیاتی استان‌های مختلف و شناسایی نقاط قوت و ضعف این سازمان‌ها در خصوص راهبردهای مالیاتی کشور در سال دوم دولت مردمی تصمیماتی به صورت مشترک اتخاذ و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین ارکان‌اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور همچنین در نظام اداری و انضباط مالی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظامات مالیاتی است.

وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: با توجه به سر فصل مهم دولت مردمی که اعتماد به فعالان اقتصادی، تولید کنندگان و اهالی کسب و کار است از حدود ۴.۵ میلیون اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ارائه شده در کشور طی سال گذشته حدود ۳.۵ میلیون اظهارنامه مالیاتی بدون رسیدگی و با اعتماد به مودیان حقیقی مورد پذیرش قرار گرفت و قریب به یک میلیون از طریق موتور ریسک سازمان امور مالیاتی و با تمرکز به مودیان پر خطر مورد بررسی قرار گرفته است.

خاندوزی افزود: در مجموع سیاست‌های کلان دولت سیزدهم، مهار تورم مورد اهمیت بوده که بر این اساس مقرر شده است که این موضوع به صورت ثابت و هفتگی از طریق بانک مرکزی رصد شود.

وی گزارش عملکرد شش ماهه دولت را امیدوارکننده دانست و افزود:‌ انتخاب جشنواره شهید رجائی در خصوص ساماندهی امور مالیاتی انتخابی کاملا دقیق و کارشناسی است، زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وزیر اقتصاد و دارائی همچنین در خصوص سهولت دسترسی فعالان کسب و کار و مودیان مالیاتی به مفاصای مالیاتی و یا گواهی عدم بدهی مالیاتی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم بیان کرد: در این خصوص مقرر شده است تا پایان پاییز امسال تمام گواهی‌ها به صورت الکترونیکی ابلاغ شود که این مساله موجب کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت و دقت خواهد شد.

خاندوزی تاکید کرد: تقریبا هیچ کشوری که از لحاظ اقتصادی مترقی باشد سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفت اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین