کد خبر: ۷۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲
درپی شکایت راننده یک آژانس مشخص شد

نقشه سارقان زورگیر برای تصاحب خودروهای کرایه‌ای

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سه سارق زورگیر که با حضور در محل کرایه خودرو در آژانس‌ها، مبادرت به کرایه خودرو می‌کردند و در میانه راه با حمله به راننده و ضرب و جرح وسیله نقلیه او را سرقت می‌کردند، دستگیر شدند. 

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب به نقل از «امین‌جامعه»، چند روز پیش رانندگان خودروهای عبوری در یکی از بزرگراه‌های شرق تهران با مشاهده مردی که دست و پای او بسته و در بیابان رها شده بود به یاری او شتافته و وی را به بیمارستان منتقل کردند. 

با انجام اقدامات پزشکی این فرد با مراجعه به شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران، شکایتی را مطرح و عنوان کرد: «از سال پیش در یک آژانس کرایه خودرو در مرکز شهر فعالیت می‌کنم. در روز حادثه 2 جوان با مراجعه به محل آژانس درخواست کرایه خودرو کردند و پس از سوار کردن آنها در میانه راه به درخواست‌شان اقدام به سوار کردن یک نفر دیگر از دوستان آنها کردم. 

پس از طی مسافتی آنها به بهانه‌ای از من خواستند تا خودرو را متوقف کنم که در این هنگام هر سه نفر به من حمله‌ور شدند و پس از ضرب و جرح با بستن دست و پای من، مرا در بیابان رها کرده و با سرقت خودرو و مدارک شناسایی از محل متواری شدند. 

دستور پیگیری
به دنبال این شکایت دادیار قریشی‌زاده، دستور پیگیری و تحقق در این زمینه را صادر کرد و پرونده در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. 

این گزارش حاکی است، در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، چند فقره شکایت مشابه دیگر به پلیس آگاهی ارسال شد که با بررسی موضوع این فرضیه که سارقان همان افرادی هستند که پیش از این نیز با این شیوه اقدام به سرقت از رانندگان آژانس‌ها کرده‌اند، قوت گرفت. 

با به دست آمدن این اطلاعات و چهره‌نگاری از سارقان با بررسی بانک اطلاعات مجرمان ردپای یک نفر از سارقان سابقه‌دار به نام بهزاد در این سرقت‌ها شناسایی و پس از استعلام از زندان معلوم شد، این متهم که پیش از این نیز به اتهام زورگیری دستگیر و با محکومیت 5 ساله روانه زندان شده است، پس از دریافت مرخصی از زندان متواری شده است.
 
آخرین سرقت
با به دست آمدن این سرنخ تحقیقات پلیس وارد مرحله تازه‌ای شد و در حالی که جست‌وجو برای دستگیری سارقان خطرناک ادامه داشت، ماموران یگان گشت انتظامی در شمال غرب تهران با شنیدن فریادهای کمک خواهی مردی در درون یک خودروی پراید به سرعت راه عبور این خودرو را مسدود کرده و به غیر از مردی که درخواست کمک می‌کرد، سه سرنشین خودرو با رها کردن خودرو متواری شدند. 

به دنبال این ماجرا بلافاصله ماموران به تعقیب هر سه نفر پرداخته و 2 نفر از آنها را دستگیر کردند. 

با دستگیری متهمان، در بررسی و تحقیقات اولیه معلوم شد، مردی که درخواست کمک می‌کرده است، راننده خودرو است که از سوی مسافران خود مورد حمله قرارگرفته و آنها با ضرب و جرح وی قصد داشتند دست و پای او را ببندند که با مقاومت وی روبه‌رو شده‌اند. 

با تحویل دو متهم دستگیر شده به پلیس آگاهی مشخص شد آنها همان سارقانی هستند که پیش از این تحت تعقیب پلیس قرار داشته‌اند. 

این دو متهم در تحقیقات بعدی اعتراف کردند، هر سه نفر در زندان با یکدیگر آشنا شده و پس از آزادی و با فرار از زندان با تشکیل یک باند به صورت گسترده اقدام به سرقت می‌کرده‌اند.
به دنبال این اعترافات دستور قضایی برای دستگیری دیگر متهم فراری پرونده صادر شد و ماموران با حضور در مخفیگاه سارق فراری که پیش از این نیز علاوه بر سرقت به اتهام فرار از زندان تحت تعقیب قرار داشت، وی را در حالی که در کانال کولر مخفی شده بود، دستگیر کردند. 

هشدار
قریشی‌‌زاده، دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران در ارتباط با این پرونده به خبرنگار «امین‌جامعه»، گفت:‌ «این سه متهم از جمله مجرمان خطرناکی هستند که با تهدید و ارعاب مبادرت به سرقت می‌کردند. به طوری که یکی از شاکیان پرونده پس از دو ماه همچنان به علت شدت جراحات در بیمارستان بستری است». 

دادیار جنایی با هشدار به مالکان کرایه خودرو آژانس‌ها از آنها خواست از ارایه سرویس به افرادی که شخصاً در محل آژانس حضور پیدا می‌کنند، خودداری کنند.

 قریشی‌زاده اضافه کرد: «این متهمان تاکنون به چندین فقره سرقت به این شیوه اعتراف کرده‌اند که دستور قضایی برای پیگیری و تحقیقات بیشتر صادر شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین