کد خبر: ۷۹۷۶۱۱
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
مردم مطالبات به حقی دارند که باید این مطالبات را دید و به آن‌ها توجه کرد

امام جمعه همدان: میدان را بازکنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند/ مشکل آب همدان حل نشده

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: در بسیاری از موارد جوان معترض ما فقط یک شغل می‌خواهد که خواسته زیادی نیست و به حق است، باید این مطالبات را دید و به آن‌ها توجه کرد. میدان را بازکنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند.نسل حاضر فقط حرف مخالفان را در فضای مجازی می‌شنود اما باید میدان مناظره علمی را باز کنید. ما قول می‌دهیم مشکلی برای افرادی که در این مناظرات شرکت می‌کنند، ایجاد نشود./افرادی رهگذر و معترض بودند، جایی را آتش نزدند و به ناموس مردم تعدی نکردند اما ناخواسته و یا با خطای برخی افراد دچار آسیب شدند که باید از آن‌ها دلجویی کرد و اخلاق و انصاف در برخورد با آن‌ها رعایت شود.
امام جمعه همدان: میدان را بازکنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند/ مشکل آب همدان حل نشده
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه ۸ مهرماه خطاب به دولت و مسئولان، اظهار کرد: جوان معترض شغل، مسکن و آب می‌خواهد که یک حق طبیعی است. مردم مطالبات به حقی دارند که باید این مطالبات را دید و به آن‌ها توجه کرد. جوان ما یک شغل می‌خواهد که خواسته زیادی نیست و به حق است. اگر شغل نباشد ازدواج سخت می شود و ممکن است معضلات اجتماعی به وجود بیاید.

وی دررابطه با مشکل آب در همدان، مطرح کرد: مشکل آب همدان حل نشده و در برخی مناطق تشدید شده است که ناخواسته و برخلاف برنامه ریزی بوده اما مردم انتطار دارند حل شود. مسئولان استان واقعا زحمت می‌کشند و مردم منتظرند نتایج تلاش آن‌ها را ببینند.

مطالبات حوزه حجاب در فضای دبیرستان‌ها به بحث گذاشته شود

امام جمعه همدان بااشاره به مطالبات مردم در حوزه ححاب، توضیح داد: در رابطه با حجاب مطالباتی وجود دارد که در فضای دبیرستان‌ها باید مورد بحث قرار بگیرد. آموزش‌وپرورش فضا را آماده کند تا در فضای منطقی در دبیرستان‌های دخترانه راجع به این موضوع گفت‌وگو کنند.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه میدان را بازکنید و بگذارید دختران خودشان انتخاب کنند، مطرح کرد: نسل حاضر فقط حرف مخالفان را در فضای مجازی می‌شنود اما باید میدان مناظره علمی را باز کنید. ما قول می‌دهیم مشکلی برای افرادی که در این مناظرات شرکت می‌کنند، ایجاد نشود. دشمن بیرونی با قدرت رسانه ما را دعوت به درگیری می‌کند اما آیا آشوب اثری دارد؟ در رشد کشور تاثیری دارد؟ دشمن می‌داند قدرت براندازی ندارد اما برای کند کردن حرکت کشور، هزینه می‌کند که موجب ضرر اقتصادی و اجتماعی به کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: نباید کشور را ناامن جلوه داد چراکه در این صورت سرمایه‌گذار و توریست وارد کشور نمی‌شود. این آشوب‌ها روی دیگر تحریم و برای تقویت مضرات تحریم است.

شعبانی‌موثقی با بیان اینکه ایحاد شکاف، درگیری و التهاب‌آفرینی در مردم از اهداف دشمن است، گفت: دشمن می‌خواهد فضای پرخاشگری در جامعه ایجاد کند اما باید مراقبت کرد چون آشوب به ضرر مردم است و نباید فریب دشمن را بخوریم.

وی با اشاره به اهمیت در نظر گرفتن عدالت و قسط در تحلیل جامعه، توضیح داد: نیروهای انتظامی و امنیتی در برخی موارد می‌توانستند از تجهیزاتشان استفاده و از خود دفاع کنند اما به خاطر مردم این کار را نکردند و آسیب جدی دیدند.

عده‌ای از مردم معترض هستند اما آشوب‌گر نیستند

امام جمعه همدان با تاکید بر این مسئله که عده‌ای از مردم معترض هستند اما آشوب‌گر نیستند، اظهار کرد: افرادی رهگذر و معترض بودند، جایی را آتش نزدند و به ناموس مردم تعدی نکردند اما ناخواسته و یا با خطای برخی افراد دچار آسیب شدند که باید از آن‌ها دلجویی کرد و اخلاق و انصاف در برخورد با آن‌ها رعایت شود. ۴۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر کشته شدند که اتفاقات ناگواری بود بنابراین بر اساس عدالت باید با آشوبگران برخورد قاطع شود. این افراد که به مردم رحم نمی‌کنند و اموال عموم مردم را آتش می‌زنند با توصیه اخلاقی ارشاد نمی‌شوند و باید با این افراد فرصت طلب برخورد شود.

وی دررابطه با افرادی‌که به دنبال دیده شدن در این ناآرامی‌ها بودند، گفت: این افراد میلیاردها تومان از پول بیت‌المال گرفتند اما درد مردم را نمی‌دانند و فقط می‌خواهند دیده شوند. اگر طرفدار مردم هستند چرا در جشنواره‌های بین المللی از تحریم‌های ظالمانه حرف نمی‌زنند؟ این فرصت طلبان، فضای مطالبه‌گری در کشور را به ابتذال می‌کشانند و فکر آن‌ها تابع منافعشان است و دنبال دیده شدن هستند. خطر بزرگ جامعه این است که حاکمیت افکار عمومی با این هاست.

افرادی‌که شغل و معیشت آن‌ها وابسته به فضای مجازی است، نباید آسیب ببینند

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: امروز در دنیا حکمرانی سایبری مطرح است و مدیریت آن خواسته مردم است اما مسئولین مراقب کسب و کار مردم باشند و افرادی‌که شغل و معیشت آن‌ها وابسته به فضای مجازی است، نباید آسیب ببینند.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی، بیان کرد: دولتی‌ها باید همراه کار فرهنگی باشند. امروز وقت جهاد تبیین است و باید اردوگاه‌های تفریحی رایگان در اختیار جوانان قرار بگیرد همچنین در مساحد باید روی جوانان باز باشد. امروز دشمن با تمام توان جوان را جذب می‌کند و حرف مخالف آموره‌های انبیا را به آن‌ها می‌گوید و ما اگر جوان را ترد کردیم باید پاسخگو باشیم.

وی در پایان دررابطه با لایروبی سد اکباتان، اظهار کرد: آبفا اعلام کرد که آن‌جا ماسه و خاک دارد بنابراین اگر کسی می‌تواند از آن بهره‌برداری کند می‌تواند بخش بالای سد را به صورت رایگان، تخلیه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
1
0
جوانی که شغل ندارد خودراپوچ میبیند و هرکاری ممکن است ازو سر بزند.
باید مشکلات حل شود
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
1
0
باراک الله به این روحانی.
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
1
با سلام
حاج آقا ممنون درست می‌فرمایید همگی خواستار شغل و در کنارش داشتن توانایی مالی و تشکیل زندگی و داشتن زن و بچه است. غیر این چیزی نیست این مافیا های ثروت اندوزی را از کشور بیرون کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
با استاندار همدان صحبت کن حاجی
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
1
برادر من برو بببین امام‌جمعه تهران ... ،شیر مادرت حلالت باشه که حرف حق رو زدی ،ولی حامیان رییسی با عوض کردن صورت مسئله میخوان ... دیگه مردم خسته شدن
ناشناس
|
France
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
جه عجب؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
قربان آدم چیزفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
2
فردا میگویند امام جمعه همدان بعلت مریضی کناره گیری کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹
0
2
حرف حسابی فرمودند منتها گوش شنوایی نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین