کد خبر: ۷۹۷۶۵۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
تعدادی بازداشت شدند

توضیحات پلیس درباره حوادث امروز زاهدان/ فرماندار: اوضاع شهر آرام است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری تعدادی از مهاجمین درگیری امروز در زاهدان خبر داد و گفت: آنچه مهم بوده محرک بودن این افراد در بحث‌های تجزیه‌طلبی است. فرماندار زاهدان نیز گفت: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف آن را داشتند که با واکنش نیرو‌های امنیتی مواجه شده و ناکام ماندند.
توضیحات پلیس درباره حوادث امروز زاهدان/ فرماندار: اوضاع شهر آرام است
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمد طاهری عصر جمعه در گفتگو با رسانه‌ها پیرامون حادثه امروز زاهدان اظهار داشت: هم‌زمان با خاتمه نماز جمعه و هنگام خروج نمازگزاران از مصلای زاهدان تعدادی افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که در نزدیک مصلا بود کردند. این حمله بلافاصله با واکنش سریع مأموران پلیس مواجه شد و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری تعدادی از مهاجمین در این درگیری بیان کرد: تعداد مهاجمان و جمعیتی که اقدام به تیراندازی به سمت نمازگزاران کردند بالا بود که در چند هسته اقدام به تیراندازی و اقدامات تروریستی کردند.

سردار طاهری با تأیید کشته و مجروح شدن تعدادی در جریان این حادثه بیان کرد: تعدادی از مأموران انتظامی هم در جریان این حمله مجروح شدند. بلافاصله پلیس و سایر دستگاه‌های امنیتی وارد عمل شده و اقدامات مقابله‌ای را انجام دادند که تعدادی از مهاجمین شناسایی و دستگیر شدند. همچنین با اقدامات انجام شده تعدادی سلاح هم به‌دست‌آمده است.آنچه مهم است تروریست بودن این افراد است که از سایر مناطق آمده و در بحث‌های تجزیه‌طلبی محرک بودند. با آگاهی و هوشیاری خود مردم و همکاری مردم تعدادی از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مهر؛ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان همچنین از حمله به سه کلانتری خبر داد و گفت: این حملات شدید نبوده است و تنها در کلانتری ۱۶ شاهد شدت حمله و خسارات بالا بودیم.

سردار طاهری همچنین در مورد وضعیت کنونی زاهدان بیان کرد: وضعیت به سمت‌وسوی آرامش رفته است و پلیس و دستگاه‌های امنیتی پای‌کار آمده‌اند و مردم و بزرگان منطقه هم همکاری خوبی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در محله شیرآباد مشکلی نداریم، از مردم تقاضا کرد که همچنان همکاری و مساعدت با پلیس داشته باشند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجازه هیچ حرکتی را به این افراد نخواهیم داد و با اقتدار جلوی افراد فرصت‌طلب را خواهیم گرفت.

فرماندار: در حال حاضر اوضاع شهر آرام است

به گزارش خبرگزاری فارس، ابوذر نخعی، فرماندار زاهدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عده‌ای امروز با حمله به کلانتری ۱۶ و تیراندازی قصد تصرف کلانتری را داشتند؛ که با واکنش نیرو‌های امنیتی مواجه شده و نا کام ماندند. این افراد همچنین اقدام به تخریب اموال عمومی و اماکن دولتی و بانک‌ها کردند که با مقابله نیرو‌های امنیتی مواجه شدند.

فرماندار زاهدان با بیان اینکه در این بین تعدادی از مردم و نیرو‌های نظامی کشته و زخمی شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اوضاع شهر آرام است. علما و روحانیون هم موضع گیری خوبی در این زمینه داشته و مردم را دعوت به آرامش کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین