کد خبر: ۷۹۷۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

تحلیل مهاجرانی از ناآرامی‌های اخیر

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیت‌هایی نوشت اعتراض که حق طبیعى مردم است، تبدیل به محملى براى "آشوب و براندازى" شده است.
تحلیل مهاجرانی از ناآرامی‌های اخیر
آفتاب‌‌نیوز :

عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات در رشته توئیت‌هایی با اشاره به ناآرامی های اخیر و بیانیه روز گذشته وزارت اطلاعات، اتفاقات زاهدان و اشنویه را تلاش برای تجزیه و براندازی نظام جمهوری اسلامی دانست.

مهاجرانی نوشت: یکم؛ حمله ارتش عراق به ایران و اشغال بیش از ده‌هزار کیلومتر از خاک ایران ـ به‌اندازه مساحت لبنان! ـ در واقع حمله ورشو و ناتو و کشورهاى عربى منطقه، به ایران بود، گمان مى‌کردند؛ انقلاب اسلامى را متوقف، نظام جمهورى اسلامى را سرنگون و ایران را تجزیه ملى و سرزمینى مى‌کنند، شکست خوردند.

دوم؛ مسعود رجوى در گفتگو با پروژه تاریخ شفاهى ایران، دانشگاه هاروارد در ۸ خرداد ۱۳۶۳ از سرنگونى جمهورى اسلامى سخن گفته است. به‌نظر او با رحلت امام خمینى، نظام سرنگون مى‌شود.

سوم؛ البته ابوالحسن بنى‌صدر هم در رؤیاى سرنگونى جمهورى اسلامى بوده است. بنى‌صدر در یادداشت ۳۰ شهریور ۱۳۶۰ از پیروزى انقلاب به‌رهبرى خود و حذف امام خمینى سخن گفته است. صدام و رجوى و بنى‌صدر رفته‌اند، اما رؤیاى سرنگونى جمهورى اسلامى همچنان برجاست!

چهارم؛ در آشوب آبان ۱۳۹۸، وزارت خارجه آمریکا و شخص پمپئو اتاق فرمان براندازى بود.

پنجم؛ جان بولتون صراحت بیشترى به‌خرج داد و در کارناوال سازمان مجاهدین خلق در پاریس گفت: "سال آینده در تهران خواهیم بود"! منظورش سال ۱۳۹۸ بود.

ششم؛ حادثه درگذشت تلخ مهسا امینى، فرصتى براى تحقق همان سناریوست. اعتراض که حق طبیعى مردم است، تبدیل به محملى براى آشوب و براندازى مى‌شود.

هفتم؛ بیانیه بسیار مهم وزارت اطلاعات در واقع تبیین همان سناریوست. یورش به کلانترى‌ها در زاهدان و یا طرح اشنویه در آذربایجان غربى، نشانه‌هاى همان سناریوست که اتاق فرمان ظاهرى‌اش شبکه‌هاى تلویزیونى فارسى‌زبان است.

هشتم؛ مى‌بایست بین اعتراض مردمى و سناریوى آشوب تمایز قائل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین