کد خبر: ۷۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۴
کمک به گشایش مرکز خیریه در اتیوپی

کمک دو میلیون دلاری آنجلینا جولی و براد پیت برای مبارزه با ایدز

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «آنجلینا جولی» و «براد پیت» برای مبارزه با ویروس HIV و بیماریهای ایدز و سل در اتیوپی- کشور محل تولد دختر به‌فرزندی‌ قبول‌شده 3 ساله‌شان به نام زهرا- 2 میلیون دلار اهدا کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «کمیته جهانی سلامت» (The Global Health Committee) این پول اهدایی از «بنیاد جولی-پیت»‌ را صرف ساخت مرکزی در شهر آدیس‌آبابا - پایتخت اتیوپی- خواهد کرد. این مرکز مخصوص درمان کودکان مبتلا به HIV و بیماری ایدز خواهد بود. همچنین بخشی از این هدیه صرف دایر کردن برنامه‌ای برای درمان بیماری سل در کودکان و بزرگسالان خواهد شد.

این مرکز «زهرا» نامگذاری خواهد شد. کمیته جهانی سلامت تخمین مردم مبتلا به ویروس HIV در اتیوپی را 7/1 میلیون نفر اعلام کرده و شمار مبتلایان به بیماری سل مقاوم‌به‌دارو را میان این ملت 6000 نفر تخمین زده است.

پیت، 44 ساله، در‌ این‌باره گفت: «ما امیداوریم وقتی که «زهرا» بزرگ شد مسئولیت گرداندن این کلینیک را به دوش بگیرد و این راه را ادامه دهد».

این زوج قبلاً نیز با همکاری کمیته جهانی سلامت در شهر «پنوم پن» - پایتخت کشور کامبوج - مرکزی برای کودکان باز‌گشوده‌بودند؛ که همنام بزرگترین پسرشان «مدوکس شیوان» - که او را از کامبوج به فرزندی پذیرفتند- نامگذاری شده بود. این مرکز از فوریه 2006 فعال بوده و به کودکان مبتلا به HIV، ایدز و سل خدمات درمانی، آموزشی و اجتماعی ارائه کرده است.

جولی، 33 ساله، در این‌باره گفت: «هدف ما این بود که تجربه موفقی که در کامبوج داشتیم را در اتیوپی نیز - تکرار کنیم؛ جایی که در آن بدون‌دلیل و درحالی که می‌توان از آن جلوگیری کرد دارند از بیماری‌ قابل ‌علاج سل و بیماری قابل درمان و مراقبت ابتلا به HIV و ایدز می‌میرند».

این زوج همچنین پسر 4 ساله‌ای به نام «پکس» دارند که او را از ویتنام به فرزندی پذیرفته‌اند. دیگر فرزندان این زوج دختری 2 ساله به نام «شایلوه» و دوقلوهایی 2 ماهه به نام‌های «ناهکس لیان»(پسر) و «ویوین مارچلین»(دختر) هستند.

گفتنی است پس از تولد این دوقلوها، حق انتشار اولین عکس‌شان از طرف این زوج به مبلغ 14 میلیون دلار مشترکاً به مجله‌های «People» و «!Hello» فروخته شد که چنین پولی بابت حق انتشار عکس افراد معروف و مورد اقبال عمومی بی‌سابقه بود؛ که این پول به «بنیاد جولی‌- پیت» واگذار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۷
0
0
انسان دوستي نه به مذهب است نه به رفتارهاي اجتماعي شخص
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین