کد خبر: ۷۹۷۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
با شناسایی استعدادهای برتر عمر قهرمانی را طولانی خواهیم کرد

واکنش وزیر ورزش به حمایت اظهارنظر ورزشکاران درباره اعتراضات

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد استعدادهایی که از دل المپیاد استعدادهای برتر کشور شناسایی می‌شوند برای یک دهه ورزش کشور مفید خواهند بود.
واکنش وزیر ورزش به حمایت اظهارنظر ورزشکاران درباره اعتراضات
آفتاب‌‌نیوز :

سیدحمید سجادی امروز (شنبه) در حاشیه مراسم المپیاد استعدادهای برتر، اظهار داشت: یکی از بهترین اهدافی که دست‌اندرکاران این المپیاد و مسئولین وزارت ورزش و جوانان در نظر دارند، معطوف به سه حوزه کشف و شناسایی، جذب و پرورش استعدادها می‌شود.

وی افزود: بازوان اجرایی ما ۱۴ هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور هستند که همراه و همسو با ادارات کل برای برگزاری این المپیاد تلاش می‌کنند. ماموریت فدراسیون‌ها نیز این است که ناظر بر برگزاری این رقابت‌ها باشند. ۲ دوره قبلی این المپیاد برگزار شده و در دهه قبل نیز ما المپیاد ایرانیان داشتیم که در دو بخش جوانان و نوجوانان برگزار شد. در برنامه‌ریزی که برای برگزاری المپیاد استعدادهای برتر انجام شد این مسابقات در رده سنی نوجوانان برگزار می‌شود.

سجادی خاطرنشان کرد: این المپیاد در ۲۸ رشته برای پسران و ۱۹ رشته برای بانوان طراحی شده و هدف ما این است که در سال‌های آینده تعداد رشته‌ها برای پسران و دختران یک‌اندازه شود و استان‌های بیشتری را دخیل کنیم. استعدادهایی که از دل این المپیاد خارج می‌شوند حداقل برای یک دهه ورزش کشور مفید خواهند بود.

وی تصریح کرد: گام اول شناسایی استعدادهاست و در مراحل بعد باید این استعدادها را پرورش دهیم که باعث افتخار کشور باشند. وزارت ورزش و جوانان با همراهی کارشناسان مربوطه باید در راستای پرورش این استعدادها اهتمام لازم را به‌کار گیرند تا هم بتوانند در عرصه ورزش موفق باشند و هم در درس و تحصیل به موفقیت برسند. هدف ما این است که با شناسایی به موقع این استعدادها عمر قهرمانی این استعدادها را طولانی‌تر کنیم.

سجادی افزود: اگر بتوانیم ورزشکاران را زیر ۱۰ سال شناسایی کنیم، به طور قطع عمر قهرمانی این ورزشکاران را طولانی خواهیم کرد. در دنیا استعدادها زیر ۱۰ سال شناسایی می‌شوند و ما نیز رفته‌رفته به‌روز می‌شویم.

پرچم کشور همواره برای ورزشکاران مهم است

وزیر ورزش و جوانان با اشاره برخی از اظهارنظرهای ورزشکاران در خصوص اتفاقات اخیر اظهار داشت: بنده نیز مثل هر ایرانی درگذشت مرحومه امینی را به خانواده محترم‌شان تسلیت می‌گویم. اتفاق واقعا ناراحت‌کننده‌ای بود. ورزشکاران ما همیشه در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران قهرمان ملی بودند و برخی از ورزشکاران ما به دلیل برخی از اطلاعات نادرست اظهارنظر می‌کنند و اگر از اطلاعات درست باخبر بودند شاید برخی اظهارنظرها را نمی‌کردند.

او گفت: همواره برای ورزشکاران پرچم کشور مهم بوده است و ما نیز به وجود این ورزشکاران افتخار می‌کنیم. فصل‌الخطاب در خصوص این موضوع را رییس‌جمهور گفتند و همه مردم از آن استفاده کردیم. جامعه ورزش نیز همچون سایر آحاد جامعه برعهد و پیمان خود با آرمان‌های نظام تاکید کردند و همچنان ولایت‌مدار هستند.

امیدوارم در جام جهانی شاهد بازی‌های درخشانی از تیم ملی باشیم

سجادی همچنین با اشاره به برگزاری ۲ دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال گفت: خوشبختانه دو بازی خوب و منسجم را از ملی‌پوشان دیدیم. در مقابل تیم اروگوئه یک بازی قابل قبول را ارائه دادیم و موفق به کسب برد شدیم. در بازی مقابل سنگال نیز با تغییراتی در زمین حاضر شدیم و به مساوی رسیدیم. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و در جام جهانی شاهد بازی‌های درخشان تیم ملی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باعث خوشحالی است که با فروکش‌شدن ویروس کرونا در کشور بازهم شاهد شور و شعف در ورزشگاه‌ها هستیم و نوجوانان و جوانان را در اماکن ورزشی می‌بینیم.

عملکرد کشتی آزاد قابل قبول بود

سجادی همچنین در خصوص نتایج کسب شده تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در مسابقات قهرمانی جهان اظهار داشت: ورزش همیشه فراز و فرود داشته و دارد. به زعم کارشناسان عملکرد کشتی آزاد قابل قبول بود و در کشتی فرنگی نیز تعداد مدالی که به دست آمد جای تشکر دارد. فدراسیون کشتی از هیچ تلاشی برای موفقیت کشتی‌گیران در میادین بین‌المللی دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: کادر فنی هم زحمات خود را کشید و حریفان کشتی‌گیران ما نیز دست و پا بسته نبودند. بخشی از تاریخ ورزش کشتی ما مربوط به سالن کشتی شهدای هفتم تیر است و باعث خوشحالی است که فدراسیون همت کرده که این سالن بازسازی شود. این سالن هم پایگاهی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی ما خواهد بود و هم برای تمرین و مسابقات داخلی مناسب خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین