کد خبر: ۷۹۷۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰

قیمت دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومانی شد

بازار دلار امروز کار خود را با افزایش شروع کرد. این افزایش تا جایی ادامه داشت که دلار بازار آزاد را وارد کانال ۳۳ هزار تومان کرد. آیا پتانسیل افزایش قیمت بیشتر در بازار وجود دارد؟
قیمت دلار وارد کانال ۳۳ هزار تومانی شد
آفتاب‌‌نیوز :

بازار ارز امروز نهم مهر ماه با افزایش قیمت دلار کار خود را آغاز کرد و عرضه سنگین بازارساز هنوز نتوانسته مانع افزایش قیمت این ارز شود.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت دلار تا لحظه تنظیم این گزارش وارد کانال جدیدی شد و به ۳۳ هزار تومان رسید. پیش از این عنوان شده بود که اگر قیمت دلار مرز ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان را رد کند، روند افزایشی آن ادامه‌دار است. دلار امروز این مرز را رد کرد و حالا پیش‌بینی‌ها بیانگر این است که روند قیمت افزایشی است. مگر اینکه بازارساز قوی‌تر از گذشته حاضر شود.

پتانسیل رشد قیمت وجود دارد

اما یک کارشناس بازار‌های مالی دیگر معتقد است که تنها با احتساب تورم ۵۰ درصدی، دلار به بالای ۴۰ هزار تومان می‌رسد.

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار‌های مالی می‌گوید: یکی از شاخص‌هایی که در نوسان قیمت دلار تاثیرگذار است، رشد تولید ناخالص ملی و مقایسه آن با رشد حجم نقدینگی است. در حال حاضر تولید ناخالص ملی در شرایط مناسبی قرار ندارد. حجم نقدینگی پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی نیز نشان‌دهنده وضعیت نامطلوب در بازار ارز است.

این کارشناس بازار‌های مالی ادامه داد: با توجه به تورم ۵۰ درصدی در کشور از ابتدای سال، پتانسیل رشد قیمت دلار در ادامه سال را تقویت می‌کند. برای مثال، اگر سامانه نیما قیمت دلار در ابتدای سال را ۲۸ هزار تومان اعلام کرده باشد، با روند تورمی که در کشور وجود دارد، دلار باید خود را تطبیق بدهد تا فنر نرخ دلار فشرده‌تر نشود. درصورت فشرده‌تر شدن فنر دلار، در ادامه قیمت‌ها به صورت جهشی افزایش پیدا می‌کند و دلار در بازه زمانی کوتاهی به بالای ۴۰ هزار تومان، یعنی به قیمت واقعی خود خواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین