کد خبر: ۷۹۸۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

کدام کشور‌ها میانجی آزادسازی منابع ارزی ایران شدند؟

آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز به‌عنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.
کدام کشور‌ها میانجی آزادسازی منابع ارزی ایران شدند؟
آفتاب‌‌نیوز :

آزادسازی زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی ۷میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی با هماهنگی کدام کشورها در حال انجام است؟

طی هفته‌های اخیر مذاکرات فشرده‌ای با وساطت یکی از کشورهای منطقه درباره آزادسازی هم‌زمان زندانیان ایران و آمریکا انجام شده است و میلیاردها دلار از منابع ارزی مسدودشده کشورمان نیز در این چارچوب در شرف آزادسازی است.

خبرهای تکمیلی بیانگر آن است که آزادسازی همزمان زندانیان ایران و آمریکا و همچنین آزادسازی ۷ میلیارد دلار از منابع بلوکه‌شده ایران با میانجی‌گری قطر انجام شده است، ضمن اینکه سوییس و سازمان ملل نیز به‌عنوان کانال ارتباطی در این امر درگیر هستند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز مدعی شد باقر نمازی زندانی دوتابعیتی از زندان آزاد و ایران را ترک کرده است و سیامک نمازی نیز آزاد شده، اما همچنان در ایران است.

در بیانیه‌ای که دوجاریک به‌نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر کرد، گوترش از قبول درخواست‌هایش از رئیس جمهور اسلامی ایران مبنی بر اجازه خروج باقر نمازی برای معالجه در خارج از کشور تشکر کرده است.

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این بیانیه گفت: خوشحال است که سیامک نمازی پسر باقر نمازی از بازداشت آزاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین