کد خبر: ۷۹۸۰۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

اتفاق مرگبار در فوتبال اندونزی چگونه رخ داد؟

رویترز در گزارشی به بررسی اتفاقات پیش آمده در جریان یکی از تلخ‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال پرداخته است که جان خیلی از هواداران را گرفت.
اتفاق مرگبار در فوتبال اندونزی چگونه رخ داد؟
آفتاب‌‌نیوز :

 مقامات اندونزی امروز(یک‌شنبه) گفتند که در جریان یک مسابقه فوتبال در اندونزی حداقل ۱۸۴ نفر کشته و حدود ۱۸۰ نفر زخمی شدند تا یکی از تلخ‌ترین اتفاقات در فوتبال جهان رخ دهد.

رویترز بررسی کرده است که این اتفاق چگونه رخ داده است:

ساعت ۸ شب به وقت محلی روز شنبه، مسابقه‌ای بین آرما اف سی و پرسبایا سورابایا در ورزشگاه کانجوروهان، مالانگ در شرق جاوا، اندونزی آغاز می شود.

پس از این که داور سوت پایان را به صدا درآورد، هواداران خشمگین تیم میزبان به زمین یورش بردند. ویدئویی که توسط یکی از کاربران رویترز گرفته شده است، درگیری هواداران با پلیس را در زمین نشان می‌دهد.

نیکو افینتا، رییس پلیس جاوه شرقی به خبرنگاران گفت که پلیس در تلاشی برای کنترل اوضاع، گاز اشک‌آور شلیک کرد که باعث شد هواداران وحشت‌زده برای خروج از درهای ورزشگاه به تکاپو بیفتند و باعث ازدحام جمعیت و موارد خفگی زیاد شد.

فیلم‌های ویدیویی در کانال‌های محلی نشان می‌دهد که هوادارانی که بیهوش به نظر می‌رسند از ورزشگاه خارج می‌شوند.

در خارج از ورزشگاه، هواداران و پلیس دچار درگیری‌های بیش‌تری شدند و فیلم‌ها و عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد خودروهای پلیس سوخته شده‌اند.

وزیر ارشد امنیت کشور اندونزی، در یک پست اینستاگرامی عنوان کرد که ورزشگاه بیش از ظرفیت خود پر شده بود. او می‌گوید ۴۲۰۰۰ بلیت برای ورزشگاهی صادر شده که قرار است فقط ۳۸۰۰۰ نفر را در خود جای دهد.

صبح روز یک‌شنبه جوکو ویدودو، رییس‌جمهور اندونزی در یک سخنرانی ویدیویی به فدراسیون فوتبال دستور داد تا تمام مسابقات لیگ برتر این کشور را تا پایان تحقیقات لغو کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین