کد خبر: ۷۹۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

مرادی و رستمی از پیکار‌های قهرمانی آسیا خط خوردند

لیست تیم ملی وزنه‌برداری مردان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد. در این لیست نامی از مدال‌آوران المپیک ۲۰۱۶ ریو دیده نمی‌شود.
مرادی و رستمی از پیکار‌های قهرمانی آسیا خط خوردند
آفتاب‌‌نیوز :

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در ۲ بخش زنان و مردان از روز چهاردهم مهرماه در کشور بحرین آغاز خواهد شد. تیم ملی مردان ایران با ۱۰ وزنه‌بردار و تیم زنان با هفت وزنه‌بردار به این دوره از بازی‌ها اعزام خواهند شد. قرار است نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در سه مرحله به منامه سفر کنند.

در ترکیب تیم ملی نامی از ۲ مدال‌آور بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو دیده نمی‌شود. کیانوش رستمی، سهراب مرادی، علی هاشمی و حافظ قشقایی غایبان سرشناس این دوره از مسابقات هستند. غیبت این ورزشکاران در حالی است که آذرماه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا برگزار خواهد شد و این قهرمانان باید خود را برای حضور در آن مسابقات آماده کنند.

مسابقات جهانی نخستین گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود.

مجید عسکری در دسته ۶۱ کیلوگرم، محمدزارعی و مسعود چترایی در دسته ۸۹ کیلوگرم، علیرضا معینی و رضا بیرانوند در دسته ۹۶ کیلوگرم، رسول معتمدی و رضا دهدار در دسته ۱۰۲ کیلوگرم، امیر عزیزی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داودی و محسن دادرس در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.

پوپک بسامی در دسته ۵۵ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در دسته ۶۴ کیلوگرم، فروغ یونسی و الهه رزاقی در دسته ۷۱ کیلوگرم، ابریشم ارجمندخواه در دسته ۷۶ کیلوگرم، الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم و فاطمه یوسفی در دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم نیز نفرات اعزامی تیم ملی زنان در پیکار‌های قهرمانی آسیا هستند.

هدایت تیم ملی وزنه‌برداری مردان بر عهده سعید علی‌حسینی است و محمدرضا براری به عنوان مربی در کنار وی فعالیت دارد. کوروش باقری نیز به عنوان مشاور فنی بر فعالیت وزنه‌برداری زنان نظارت می‌کند.

شهر منامه در حالی میزبان مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری آسیا است که پیش از این قرار بود این دوره از رقابت‌ها در کشور چین برگزار شود، اما به خاطر قوانین سخت کرونایی، چین از میزبانی انصراف داد. در این دوره از مسابقات چند وزنه‌بردار سرشناس از کشور‌های مختلف زیر پرچم بحرین وزنه خواهند زد.

قرار است گور میناسیان مدال‌آور المپیکی اهل ارمنستان و پارادس وزنه‌بردار کلمبیایی صاحب رکورد جهانی در دسته ۹۶ کیلوگرم، تحت پرچم و با ملیت بحرینی در مسابقات قهرمانی آسیا به روی تخته خواهند رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین