کد خبر: ۷۹۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

جزئیات مهم درباره دریافت سهام عدالت جدید/تا قبل از پایان سال واگذار می‌شود

در هفته اخیر علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت از تصویب واگذاری سهام عدالت به جاماندگان توسط هئیت دولت خبر داد.
جزئیات مهم درباره دریافت سهام عدالت جدید/تا قبل از پایان سال واگذار می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

بر همین اساس قرار است بخشی از سهام دولت در بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران در قالب سهام عدالت واگذار شود.

طبق اعلام سخنگوی دولت بخشی از سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، قرار است در قالب سهام عدالت واگذار شود.

چه زمانی سهام عدالت به جاماندگان می‌رسد؟
هنوز زمان مشخصی برای واگذاری سهام عدالت به جاماندگان وجود ندارد. اما احتمال می‌رود که این تقسیم سهام عدالت تا پایان سال انجام شود. مبلغ سهام مورد واگذاری به هریک از مشمولان معادل ۱۰ میلیون تومان اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال خواهد بود.

چگونه سهام عدالت جدید ثبت‌نام کنیم؟
قرار بود تیر ماه امسال روند واگذاری سهام عدالت به جاماندگان آغاز شود تا به امروز خبری از واگذاری نیست و احتمالا تا پایان سال این واگذاری انجام شود. جاماندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند و تنها مشمولانی که توسط دولت مشخص شده‌اند می‌توانند آن را دریافت کنند.

همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور چندی پیش اعلام کرده بود مشمولان جدید نیازی به ثبت‌نام و ارائه مدارک ندارند. لیست این افراد در سازمان بهزیستی کل کشور وجود دارد. قرار است این سازمان لیست همه افرادی که جزو مشمولان جدید هستند را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دهد. به محض اینکه سازمان خصوصی‌سازی کارهای قانونی و اداری را انجام دهد مستقیما برای افراد جامانده سهام عدالت برقرار می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرده که مشمولان جدید به هیچ عنوان برای ثبت‌نام به جایی مراجعه نکنند و هیچ مدارک یا هزینه‌ای برای ثبت‌نام جدید نپردازند. کل این روند از طریق ارتباط بهزیستی با سازمان خصوصی‌سازی انجام می‌شود.

بر اساس آمارها،۲۰ میلیون جامانده در این حوزه وجود دارند و تنها افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مجموعه ایثارگران سها عدالت دریافت خواهند کرد و در خصوص این بقیه این افراد صحبتی نشده است.

تجارت‌نیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین